Søger: Materiale fra de andre universiteter

Hej jeg står og har 3. forsøg i mave-tarm-kanalen og endokrinologi til august og jeg er ikke vild med det, men det er sådan det er

Jeg vil høre om nogle kunne sende materiale, omhandlende mave-tarm-kanal samt endokrinologi, gerne med opgaver, fra de andre universiteter (læser selv på AAU) så jeg kommer godt igennem pensum - bachelor niveau

I kan evt. sende der via link i privat besked herinde

Jeg tror ikke det vil hjælpe dig, blot forvirre dig mere at få fra de forskellige universiteter. Pensum indholdet er slet ikke det samme, eksamensformer er langt fra ens. Jeg selv har læst på AAU og er flyttet til KU, og måtte igennem fagene igen da pensum ikke var dækkende da indeholdet af fagene i eksamen ikke var det sammen.
Jeg vil råde dig til at nøjes med at sætte fokus på jeres eget pensum/studieordninger og hvad den indeholder. Især fordi AAU har en meget speciel opbygning af studiet I forhold til de andre universiteter, og de har deres helt egen måde at gøre tingene og pensum på. :wink:

2 Likes

Jeg tænker det vil gå an hvis jeg bare holder mig til det der er relevant for det pensum der er på AAU selvom der måske er meget andet i det

Jeg kan godt forstå du panikker lidt. Men dybest set er det der vigtigt det er at vide det, som de til eksamen gerne vil have man skal vide. Derfor er gamle eksamensæt løsningen. Du skal altså vide det de tester og dybest set ikke mere (i en eksamenssituation). Den 12-tals studerende mestre 100% det som der testes i, men ikke nødvendigvis 100% af pensum. Så det handler også om at gennemskue, hvad der er “need to know” og hvad der er “nice to know”.

Selvsagt skal man kunne alt “need to know”.

Jeg forstår godt din tankegang, men tror simplethen du kommer til at bruge for meget tid på at “sortere” i andre universiteters materiale for at finde det der matcher AAU pensum. Tror virkelig du skal lægge din energi i materiale fra AAU.

Jeg har selv materiale fra KU, og gjorde det selv godt i mave-tarm… men ved slet ikke om AAU er bygget op på samme måde eller om pensum er det samme.

1 Like

Altså man kan sige der er nogle ting der er væsentlige

Biokemiske stof-omsætninger

Og histologi af de 4 histologiske lag

Samt anatomi af strukturer

Tanken er mere at finde en anden måde at få lært stoffet

Jeg forstår udmærket hvad der sker når jeg læser om det men jeg kan ikke huske det

Har du prøvet at fremlægge stoffet for dig selv uden noter? Det kan godt hjælpe mig, hvis jeg kan forstå sammenhængen, når jeg læser det, men ikke hvis jeg er selv uden mine noter. Det har hjulpet mig før til at finde ud af hvilke ting jeg kunne huske og hvilke ting jeg ikke kunne

Personlig kunne jeg godt bruge ekstra opgaver i stof metabolisme

Synes ikke studiesalene kommer helt omkring forståelsen altid - eller hvor det er de gerne vil hen