Skifte universitet under Bacheloren

Hej allesammen.

Overordnet: Har nogen erfaring med merit på AU, AAU eller KU på bacheloren, hvis man har bestået til og med 5. semester på SDU?

Længere forklaring:
Jeg er i gang med 4. semester på medicin på SDU. Jeg er glad for studiet, men har kæreste og barn hjemme i Aalborg og ingen familie eller bekendte i Odense eller fyn.

Planen har hele tiden været at tage kandidaten på et andet universitet, da alle de andre steder vil passe min familie og jeg bedre, men jeg kan læse herinde og efter en samtale med studievejleder på AAU, at man efterhånden skal gennem et nåleøje for at få en plads.

Derfor overvejer jeg nu, om jeg skal søge ind på bacheloren til næste sommer de 3 andre steder og håbe på at få en masse merit, så min bachelor ikke forlænges alt for meget, men at jeg så har retskrav på kandidat et andet sted.

På forhånd tak

  • Nicoline

Hej Nicoline

Jeg har ingen erfaring med ovenstående, men har hørt, at det er begrænset, hvad man kan få af merit på KU og AU fra bachelor (moduler) taget på SDU. Hvad siger studievejlederne på de respektive universiteter?

Lidt inputs fra egen situation:
Jeg pendler mellen Køge Nord/Solrød og SDU, har også mand + barn - det er en balance, men dueligt. Mit håb er, at søge ind på kandidaten på KU efter endt bachelor og blive optaget i Køge, hvis ikke det lykkes, må vi som familie revurdere situationen og evt. flytte.

Må jeg spørge, hvad har du gjort, so far? Pendlerbolig i Odense eller kommer du kun til det undervisning, som du vurderer strengt nødvendigt? Jeg er blot nysgerrig :blush:

Held og lykke med det, jeg hepper på dig!