Skifte Bachelor fra KU til SDU

Hej Folkens!

Jeg er pt. medicinstuderende på KU og kan slet ikke lide eksamensformen her på KU.
Jeg har overvejet muligheden om at flytte til SDU og ville i den forbindelse tage alle råd med kyshånd, da jeg virkeligt har det dårligt her på KU.

Nogen som har prøvet noget lignende?

Det skal siges at jeg pt. går på 5 semester KU

Bedste forslag ville nok være at færdiggøre bacheloren også søge kandidaten.

Alternativt rammer man hurtigt ind i er virvar af ansøgninger for mreit, hvor man risikerer at skulle tage mindre eller større dele af pensum om igen.

1 Synes om

Hej Josefine,
Du er næsten færdig med bacheloren, og hvis du føler, at det kan gå an, så vil jeg råde dig til at fortsætte på KU, for som Teodo skriver, er det noget rod med at få merit. Du kan eventuelt hive fat i nogle ældre studerende eller studievejledere, som måske kan hjælpe dig med at afklare situationen?

Hvis du rigtig gerne vil skifte til SDU, så er det nok en god idé at rådføre dig med dem om, hvor meget merit du kan forvente at få, så du ikke skal starte næsten forfra. Derudover er jeg ret sikker på, at man ikke bare kan skifte universitet midt i bacheloren, men skal søge ind på bacheloren på lige fod med alle andre ansøge (dvs. kvote 1 eller 2), hvilket først kan gøres næste sommer, så ligemeget hvad, kommer du desværre nok til at skulle vente næsten et år. Du kan tilgengæld godt søge ind på kandidaten på SDU, men er ikke garanteret at få en plads. Dog siges det, at bacheloren er bedre på SDU pga. modulopbygning og mindre eksamener modsat KU’s store integrerede eksamener, men at kandidaten på KU er bedre bl.a. pga. mere praktik på forskellige afdelinger osv. Så måske det bliver bedre på kandidaten?

Jeg håbet, at du finder en god løsning :smiling_face_with_three_hearts:

Tusind tak - jeg tror desværre bare at jeg efterhånden virkelig er udbredt af alle disse store integrede eksaminer her på KU!
Det naturligvis super ærgerligt hvis man selvfølgelig ender med at tage hele bacheloren om igen på SDU.

Hej Josefine,

Jeg synes også at du skal knibe ballerne sammen og få gjort bacheloren færdig på KU når du ikke mangler mere end 1 år. Du kan derefter søge til SDU hvis du vil.

Inden længe vil jeg lave en lidt længere post om kandidaten på SDU. Den kan du læse hvis du har interesse.

Dbh.
KmK

1 Synes om