Skift fra KU til SDU bachelor medicin

Hej med jer, Er der nogen der har erfaring med skift fra KU til SDU bachelor? Vil gerne sætte mig ind i hvilke fag, som jeg kan få merit for.
Min veninde og jeg overvejer at søge ind på SDU d. 5 juli, da vi bedre kan lide opbygningen ift. KU, hvor der er store interageret eksaminer.
Men vi bor begge i KBH og har også svært ved tanken om at man skal pendle.

Hej Zaraaa

Hvilke eksaminer har du pt. bestået fra KU?

Hej, Eksamen i hoved, hals, bevægeapparatet og det
perifere nervesystemet, Eksamen i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter, Eksamen i tidlig patientkontakt, genetik, sundhedspsykologi, eksamen i Medicinsk etik og filosofi (videnskabsteori) samt Tidligt klinisk ophold.

Generelt set har jeg forstået at man ikke rigtigt kan få merit fra fag fra andre universitet (dog m. få undtagelser).

Jeg tror sagtens man kan få merit for genetik, sundhedspsyk og etik - men ikke for bevægapparatet. Kender nemlig selv nogle fra SDU som ikke fik merit for bevæg apparatets anatomi.

• Jeg tror det bedste man kan gøre egentlig blot er at "holde"bachelor delen ud på KU. Evt. skifte til SDU mht. at tage kandidaten på SDU istedet for KU.

Hvornår blev du optaget på KU?
Husk på at det generelt er hele bacheloren som man skal tage på ny hvis man vælger at flytte til SDU.