Hej stud.med’er
Kalder alle medicinstuderende der går på Aalborg universitet, samt folk der flyttet fra AAU til AU.
Jeg skriver dette opslag fordi jeg selv synes jeg står med et kæmpe dilemma og har brug jeres hjælp!
Har afsluttet gymnasiet med et flot snit og venter egentlig på søge ind til sommer.
Jeg er dog netop for er par dage siden blevet oplyst omkring at chance for at jeg kan starte på medicin med en vintersstart er meget usandsynligt pga min alder (er 20år). Det kommer som et enormt chok kan man sige, da jeg af personlige/økonomiske årsager SKAL (vil) starte til sommer på uni. Har desuden allerede holdt det famøse sabbatår så er klar til at komme tilbage til skolebænken!
Jeg har så fundet ud af at AAU optager kun om sommeren og tænkte straks, at hvis jeg vil sikre mig en plads på medicinstudiet med sommerstart, så må det være der jeg skal søge.
Jeg brænder virkelig for at læse medicin og kan ikke se pointe i at vente 6 mdr. når jeg godt kan starte på AAU.
Det er jeg så begyndt at snakke om til folk og undersøge mig lidt frem til at:
- At folk siger meget forskelligt om AAU. Nogen siger at det er kreativt og moderne opsat på det her med at man arbejder i grupper. Andre siger at det har føles meget kaotisk da det er et relativt nyt studie. At underviserne ikke har været optimale osv.
Jeg har brug for hjælp til at danne et nuanceret billede af hvordan det har været at læse medicin på AAU? Både gode og negative sider, kom med det hele
Hvis der er nogen her der læser på AU, men som startede med læse på AAU, vil i ikke så dele jeres erfaring. Kan det virkelig passe at AU er bedre bare pga. studiet der har været kørende i flere år. Fungere medicinstudiet på AAU (selvfølgelig gør det, men mener mere om arbejdsmetoden er god)
Et sidste spg er, at jer der er så flyttet fra AAU fået merit for mere end videnskabsteori? Jeg overvejer nemlig kun at gå der i 1 år, hvis det nu ender med at ikke at være noget for mig.
Har brug for alt, så jeg kan opstille en pro og con liste til min afsluttende beslutning.
Har brug for et nuanceret billede, da at starte på 2022 på studiet ikke er en mulighed, med mindre AU VIRKELIG er det værd … (kan altid skifte over til AU hvis det fejler med AAU)
Kærlig hilsen en meget forvirret kommende medicinstuderende