Skal jeg give op B3 SDU

Jeg er en dreng på 22 år der er nervøs for om løbet er kørt. Jeg har været lidt bagud fra start, da jeg har mistet et nært familiemedlem her i september. Jeg er i gang med B3 på SDU. Jeg er så overvældet og nervøs for om jeg nå at indhente det forsømte. Jeg har fulgt med forelæsninger og læst lidt, men ikke nok da jeg først nu er ved at komme mig igen. Jeg er ikke den skarpeste til kemi, men kan da lidt. Vil gerne undgå en reeksamen, så jeg søger jeres erfaring med B3. Er der virkelig et slemt modul?

Hejsa, jeg er ikke helt sikker på, hvad det er du spørger om, men forsøger lige at svare alligevel.
Jeg er også selv i gang med B3 på SDU og er i lidt samme båd som dig. Jeg har dog læst og fulgt med fra start, men jeg har også altid haft svært ved kemi, så det vi lærer/læser sidder ikke rigtig fast.
Men det er alt for tidligt at give op! Vi er næsten lige startet og du skal nok nå at indhente det, hvis du giver det en skalle.
Jeg laver alle opgaverne til bio sammen med tre andre piger på Skype og det er rigtig rart at kunne stille alle de dumme spørgsmål jeg vil og få dem til at forklare, hvordan de kom frem til resultatet. Så jeg vil virkelig anbefale dig at finde nogle at lave opgaver med, om det så er online eller fysisk.
Jeg havde selv købt Marks bog og fattede hat. Som om kemi ikke var svært nok på dansk :sweat_smile: så nu har jeg købt en PDF af bogen Biokemi og den er meget bedre! Det kan du jo lige overveje, hvis du også synes Marks er uforståelig.
Ligeledes skulle disse videoer mere eller mindre dække pensum og forklare det mere pædagogisk (dog igen engelsk). Jeg har ikke selv set dem endnu, men det er måske værd at tjekke ud:

Og så benyt dig af at vi kan se alle forelæsningerne igen (måske først når du går i hardcore eksamensmode), men når vi har nogle fridage, eller nogle dage med kun et par timer, så få set nogle af de forelæsninger igen, hvor du ikke lige fik fulgt ordentligt med eller ikke forstod det.

Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis der skulle være noget og jeg kondolerer med dit tab!
Vh Tammi

Hej.
Vil gerne bidrage lidt med min erfaring med B3. Jeg tog det selv for 2 år siden og i min optik var det ikke særlig slemt modul. Det var også den generelle holdning til det på min årgang. De fleste klarede det rigtig flot selvom mange først startede på den rigtige oplæsning 2 uger før eksamen. Personligt gik jeg igang 3 uger før eksamen og havde før dette ikke været til så meget undervisning heller. Jeg fik 10 i det og dette er på trods af jeg til eksamen blankede 2 opgaver og generelt ikke følte mig super godt klædt på. Men igen det er kun min egen erfaring.

Men det ville være ærgerligt at give op på forhånd! Held og lykke med det. Og kondolere mange gange med dit tab kan godt forstå det må være svært at holde fokus på læsningen i en sådan sitation.