Skal det være AU eller KU?

,

Hej alle :))

Jeg blev færdig med gymnasiet i sommers og har nu sabbatår. Til sommer regner jeg med at søge ind på medicin - men jeg har endnu ikke besluttet mig, om jeg skal vælge AU eller KU.

Mit snit ligger en del over sommerens adgangskvotienter, så jeg kan være rimelig sikker på at komme ind, der hvor jeg søger.

Lige pt. hælder jeg nok mest mod AU, men det er nok mest fordi, at det er tættere på, og SU’en rækker lidt længere, samt at jeg stort set kun har hørt positive ting om medicin på AU. På andre tråde har folk blandede følelser omkring KU, men de tråde er ved at være gamle, så vil ikke udelukke et potentielt fedt studie kun pga. rygter…

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvordan I oplever studiet på hhv. AU og KU:

• Er bacheloren på KU virkelig lige så rodet og “hærget af en negativ stemning”, som nogen hævder på nogle af de gamle tråde?

• AU: Hvad kan I mindst lide ved studiet?

• AU: Der var noget med en ny studieordning - fungerer den?

• Hvad er nogle store forskelle mellem de to?

• Måske et svært spørgsmål at svare på: Er der noget specielt ved medicinstudiet på KU, som kan retfærdiggøre at skulle bruge størstedelen af sin SU på husleje og at flytte langt væk? ;))

Det kunne også være spændende at høre fra jer, som er startet i år og har skullet påbegynde studiet midt i corona-halløjet, (hvilket jo også kan være tilfældet til sommer/vinter) - hvordan har det været?

De bedste hilsner fra en (måske) kommende stud.med. :smile:

Jeg har selv læst på AU men søgt overflytning til KU grundet familie tamtam.
Jeg synes den nye studieordning på AU fungerer rigtig fint. Studiemiljøet er skønt, bylivet er fint og boligerne er langt billigere end i København.
Alt i alt ikke noget dårligt at sige om AU. Tror egentlig at AU og KU minder meget om hinanden, man har bare ikke fagene i helt den samme rækkefølge.

Må jeg spørger om du afsluttede hele bacheloren på AU eller du blot søger ind i gennem kvote 1

Hej @MariaLa

Jeg søger selv ind på AU, men hvis jeg havde snittet til KU havde jeg helt klart søgt derhen, selvom jeg er fra Aarhus.

Jeg har kun hørt godt om medicin på KU og kvaliteten af undervisningen skulle være i top + med gode muligheder for studiejobs. Det eneste dårlig i mine øjne er at det er dyrt at bog i kbh men hvis man arbejde ved siden af studiet og kommer ind på et kollegiet skulle det ikke være så slemt.

Ikke for at snakke dårligt om AU (fordi jeg netop ikke går der), men har hørt den nye studieordning med 1 semester er blevet kedelig - nok pga. corona. Jeg kender personligt en på 1 sem og hun sagde at hun synes at hun føles som om at de var forsøgskaniner mht. den nye opstilling. Men ellers synes hun rigtig godt om studiet og de andre medstuderende og de er gode til at hjælpe hinanden.

Vil helt klart sige at du skal prøve at tage i kontakt med nogen på den nye studieordninger da det er den du kommer til at starte på og høre om hvad de studerende synes (selvom det er meget forskelligt fra person til person)

Der er masser af muligheder for studiejobs i Aarhus så det skal man endelig ikke frygte.
Jeg har selv arbejdet som spv og har aldrig manglet arbejde, der har altid været vagter selv på helligdage og i weekender.
Man føler sig hurtigt som forsøgskanin hvis man er første årgang der har et nyt fag, men fra optaget til sommer er hele ordningen indfaset og den er næsten magen til den der var før, fagene hedder bare noget andet.

Det er selvfølgelig klart de nye synes det er kedeligt - alle har haft online undervisning. Men det synes vi gamle bestemt også. Og det gør de også på KU, trust me!

Jeg synes trådstarter skal vurdere om det er flytningen værd. Med arbejde osv i weekender, for at kunne supplere SU’en, samt læsning i weekender, kan man godt regne med, at turene hjem til familien bliver presset, nok endnu mere hvis man har +3 timer i tog hjem fra København.

Tak for svar :blush:

@FremtidigeMedstud Har du så tænkt at søge ind på KU alligevel? Det kan jo være, at du får snittet til det :wink:

Det lyder bestemt som en god idé at tage kontakt til nogen på den nye studieordning, og måske også nogen fra KU. Det med at være forsøgskanin er på ingen måde en rar følelse - mange af os som gik ud af gym i år, prøvede det jo både med skolereformen og senere gymnasiereformen, hvor jeg personligt følte, at der ikke rigtig var styr på tingene… Men tænker, at de forhåbentlig nok får bedre styr på det hele til næste år, også mht. evt. onlineundervisning.

@Martina Det er lige præcis dét - er det flytningen værd? Der er langt fra Vestjylland til København, og som du rigtig pointerer, så kan det blive presset med at få set familien, når man nærmest skal have et studiejob for at kunne bo der uden at være alt for presset økonomisk.

En af grundene (har jeg hørt) til at mange vælger KU fremfor AU er “prestigen” ved at gå der, og at det skulle gøre det nemmere at få arbejde i udlandet (hvis man vil det), fordi det er “mere anerkendt” på et internationalt niveau. Jeg kunne sagtens forestille mig at arbejde udlandet, så hvis dette virkelig er tilfældet, vil det bestemt være et stort plus ifht. KU.

Jeg går på 3. semester på AU, og jeg valgte AU fremfor KU, SDU og AAU, og jeg kommer selv fra Aalborg.

— og det samme gjorde mange af mine medstuderende, faktisk har vi en masse københavnere der valgte AU fremfor KU, netop fordi at AU har et mega godt socialt ry.

Personligt har min oplevelse ikke været andet end absolut fyldestgørende! Jeg startede op lige før den første corona bølge, så jeg nåede at have en helt normal studiestart med rustur og det hele, og det var SÅ velarrangeret og velplanlagt. Jeg synes virkelig, at det er et godt studiemiljø, man får super mange ressourcer, og medstuderende er utrolig flinke og hjælpsomme, både de ældre og jævnaldrende.

I forhold til undervisningen, så skal du ikke være i tvivl om, at det er af høj kvalitet. Aarhus universitet har produceret nogle af de fineste forskere og læger i verdenen.

Jeg ved ikke særlig meget om KU, men jeg har da helt klart researchet lidt om det, før jeg valgte AU fremfor KU, fordi jeg lige var ved at hoppe i “prestige”-fælden. Synes bare ikke nogle af de andre universiteter kan måle sig med de ting AU tilbyder: landets bedste fredagsbar, kapsejlads, utallige studenterforeninger, utallige studiejobs, mere prisvenlige lejligheder, bedre mulighed for geografisk placering (altså kan man cykle til uni næsten lige gyldig hvor man bor, hvilket i sig selv er en hyggelig uni-oplevelse) og alligevel have råd til ikke at spare og arbejde hele tiden.

Ja, så synes jeg måske også bare, at det er fedt, at Aarhus er den yngste by i hele Danmark — det er primært kun unge, der bor i byen, og det kan man både mærke og se.

Folk her har heller ikke ligeså travlt, som jeg ellers tit mærker i atmosfæren, når jeg er i København.

Jeg indrømmer også gerne, at jeg er lidt biased, fordi jeg bor her nu. Men jeg er hverken Aarhusianer, midtjyde, københavner eller noget andet. Jeg valgte udelukkende baseret på hvilken by og hvilket uni, jeg fandt mest tiltalende.

@maddie AU lyder da bare skønt, og det er netop de samme positive ord, jeg har hørt fra så mange andre. Dét at alt er samlet et sted, er da bare så fedt. Studiemiljøet er nemlig vigtigt, ingen tvivl om det - og det er også det, som trækker KU ned for mig.

Indtil videre må jeg sige, at AU virker en del mere tiltalende end KU for mig, selvom jeg er sikker på, at KU også er et fremragende uni, og at fagligheden er mindst lige så høj som på de andre uni’er.

Det tror jeg ikke du skal frygte. Det er et kæmpe kvalitetsstempel at være læge fra AU. Vi har mange af de allerdygtigste undervisere inden for deres respektive felter, og fagligheden er enormt høj.
Prestige ved KU, tjo. Jeg tror det handler om at Københavns Universitet primært trækker på, at ligge i København og dermed hovedstaden. Folk kender København ude i verden - her er Aarhus måske mere usynlig, men bestemt begyndt at komme mere på verdenskortet. I min verden ligger AU og KU side om side i prestigekapløbet, og jeg tror at den primære grund til at man skulle vælge KU frem for AU var for at prøve at bo i København.

@MariaLa vil prøve i hvertfald :sweat_smile:( men regner dog overhovedet ikke med at komme ind)

Synes du skal vælge efter hvad du vil… hvis du tænker på “prestigen” så er jeg sikker på at den dør ud efter 1 år så det handler bare om hvor du vil gå. Udtalelser fra min veninde som læser på KU, er at Panum er fantastisk og hun selv er kommet på et godt hold.
Jeg kan så omvendt sige af hvad @maddie siger, at mine medstuderende har søgt mod KU pga. at kvaliteten er høj og der er mange internationale muligheder på universitet - de har rigtig gode connections af hvad jeg har hørt.
Du ved det sikkert allerede, men KU ligger langt højere på listen af de bedste universitet i EU end de andre. Bare lige for at putte noget statistik ind over så er det, at 50% af de der søgte ind på medicin valgte KU som første prio… så vil mene at det er ukorrekt at AU og KU ligger på samme niveau ude fra (i min mening lol)
Jeg vil lige til slut sige, at du skal huske at når du spørger folk om uni osv., så er deres svar ofte stærkt biased (fordi de ofte selv går på universitet fx). Dårlig socialt miljø kan findes næsten overalt hvis man er uheldig.

PS du kan altid tage bacheloren et sted og kandidaten på et andet universitet. Min mors ven søn læste i udlandet og fik lov til at starte på AU kandidat, så du er ikke låst fast et sted

@FremtidigeMedstud Måske er du heldig - hvem ved :grin:

Må jeg spørge om, hvor henne i landet du bor henne, siden så mange søger mod KU? Her i Vestjylland tager de fleste til AU og AAU.

Det er selvfølgelig rigtigt, at folk ofte er biased, og at et dårligt socialt miljø findes overalt. Har også hørt, at KU skulle have gode internationale forbindelser, hvilket bestemt er en god ting. Hvordan det står til på AU, har jeg ikke hørt så meget om…

Du har også ret i, at KU er det bedste af de danske universiteter, i hvert fald når man ser på den der rangliste - men de ranglister er lavet hovedsageligt på baggrund af universitetets ry (hvordan udtrykker man overhovedet ry som et tal lol🤷‍♀️), samt hvor mange citations papers fra universitet har. De måler jo ikke selve kvaliteten. Om de 13 pladser, der er mellem KU og AU, har en væsentlig betydning i en international sammenhæng, ved jeg ikke. SDU og AAU ligger dog langt længere nede på listen, så der har det måske en betydning.

Mht. at 50% vælger KU som førsteprioritet, er nok også grunden til at snittet skal være højere på KU - men det siger jo intet om kvaliteten, blot at det er populært af forskellige grunde (fx byen, ry, prestige, en (måske) højere kvalitet).

Ligesom @Martina siger, har KU nok en lille fordel i, at det er i hovedstaden, og at folk kender til København - men retfærdiggør det, at flytte langt væk fra familie og de høje boligpriser?

@MariaLa
Jeg synes du selv skal vurdere hvor du gerne vil søge hen ift. hvilke faktorer du vægter højst og hvis det er AU så gør det bare :blush:
Synes bare det vil være trist hvis du virkelig brænder for KU, at du ikke søger ind pga.
rygter om universitetet. Jeg vil også lige pointere at snobbede mennesker på medicinstudiet vil du finde overalt på de forskellige universiteter, så synes ikke du skal tænke på det.
Desuden hvis corona situationen bliver bedre, så ved jeg at man på panum let danner gode relationer og venskaber med de andre studier, odontologi, molekylære med. osv.

og mht. til bolig priser, så er det ja det er dyrere KBH end Aarhus, men sååå meget dyrer er det hellere ikke. Jeg har ikke helt styr på prisen af studieboligerne der ligger ved universitet i Aarhus, men kan sige at jeg har en veninde og en søster som bor i et kollegiet for 4200 kroner om måneden plus at man tjener virkelig godt med spv-vagter og hun klager ikke. Hun kommer ofte til Aarhus ca. 2 gange om måneden og så transport er hellere ikke et problem for hende. Kan godt forstå hvis du er et familie menneske at du gerne vil være tæt på din familie, men du skal samtidige også tænke på at selv hvis du starter på AU som er tættere, at man ikke har ret meget tid (hvis du fx også arbejder) til at se sin familie fordi man har travlt (det er selvfølgelig individuelt det her ).

Men du har 5 mdr. til at finde ud af hvad du vil og det er god tid! Du skal også tænke på at hvem ved hvad der sker med hele corona situation (man kan godt antage, at det bliver bedre pga. vaccine, men man er aldrig sikker).
Derfor er der slet ikke noget socialt på studierne lige nu og jeg ved at AU, at de startede direkte med læsning - som selvfølgelig også er forståeligt!

Det var bare min personlige holdning til at jeg selv ville have valgt KU fremover AU, hvis jeg havde muligheden. Men synes du skal vælge hvad du vil :blush:

Sorry glemte at svare, er selv fra Aarhus :blush: kender derfor en del herfra, som alligevel søger ind på KU medicin fremover AU eller AAU. Om det er prestigen skyld? det tror jeg ikke heeeelt (men sikkert en smule :joy:) men har kun hørt godt om Panum og at er splinter nyt og flot :heart_eyes:

Slet ikke for at være nedladende, men er du selv medicinstuderende, @FremtidigeMedstud
Ellers synes jeg, at det må være lidt svært at tage godt imod dine argumenter, når du ikke læser medicin på hverken AU eller KU.

Med det sagt, så har AU også gode internationale forbindelser og virkelig gode udrejsemuligheder! Udvekslingspladser er der mange at tage af, og hvis du vil søge et job internationalt, så er det fuldstændig lige meget om du kommer fra AU, AAU, KU eller SDU :slight_smile: — det er lægestudiet, arbejde findes overalt! I forhold til PHD, så kigger de mere på din arbejdserfaring/kompetencer og dit snit.

Begge universiteter er anerkendte! Og begge mega gode i forhold til fagligheden.

Derudover så jo, så ER boligpriserne ret meget dyrere i KBH. Jeg betaler 4500 (min andel) for en splinterny lejlighed, som jeg bor med min kæreste i. Vi var de første der flyttede ind og det ligger 5 min væk fra uni. Det synes jeg personligt er ret dyrt…
Sammenlign det med et kollegieværelse for lidt over 4000… arh, det er ikke lige det værd. Du kan få et kollegieværelse ved uni i Aarhus for knapt 2000 kr om måneden, hvis det virkelig er det, du vil.

lol “du er ikke medicin studerende så ergo må du ikke komme med et input til trådstarteren??” du modsiger lidt der selv da du ja, lyder nedladende hah

har da også skrevet at jeg netop ikke er medicin studerende og alt hvad jeg udtaler mig efter er udelukkende fra mine bekendskaber med de forskellige studerende fra forskellige universiteter (har familie medlemmer og veninder der læser på KU)
Jeg slår lige fast om at jeg aldrig har sagt ar AU er dårligt!!! - AU virker også fantastisk og glæder mig til at starte hvis det bliver der :slight_smile:

Har kun givet min personlig holdning og ingen argumentation. Jeg er selv fra Aarhus og prøvede bare at give hende et perspektiv herfra, da jeg også synes at trådstarteren godt må få lidt nuanceret svar fra forskellige mennesker - især også nu når vi sidder i samme båd og skal søge ind på universiteterne, så synes jeg da godt jeg gerne må kommentere. Det lyder dog som om du går i forsvarsposition og har da hellere ikke sagt noget dårligt om AU - det er jo der jeg højst sandsynligvis selv starter fordi jeg ikke har snittet til KU og det er jeg da også tilfreds med.

Men kan godt indrømme at JEG hellere ville have startet på KU på trods af de dårlige rygter som universitetet har and thats all i said :joy:

1 Synes om

Tja, det er også i orden, men netop fordi I står i samme båd, så pointerede jeg bare, at det er svært ikke at tage, hvad du siger, med et gran salt. Især fordi du allerede er kommet med et par fejlinformationer, såsom at det at 50% af KU’s ansøgere havde KU som første prioriteret = KU ergo er bedre? Selvom det kun indikerer popularitet. Eller at boligpriserne ikke meget værre. Det er de altså, det er ikke til at diskutere.

Jeg kan godt se, hvad du mener, når du siger, at jeg går i forsvarsposition. Men det er simpelthen kun fordi, at du, som nævnt før, misinformerer en anelse, og det er bare en lille smule provokerende, når du ikke har egne førstehåndsoplevelser at byde ind med. Det er ligesom at begynde at snakke om sværhedsgraden af studiet uden selv at have startet. Det er bare flere rygter, du kan byde ind med. Ikke reelle oplevelser.

Men du har ret på sin vis. Du skal da også have lov til at deltage. Jeg ville bare pointere, hvor dine input kommer fra, så der er mulighed for at være mere kildekritisk :slight_smile:

Hm, føler ikke jeg misinformere, da jeg sagde at 50% søgte ind KU var de blot fordi at jeg netop vil udpege hvor stor en efterspørgelse der er at søge ind på KU medicin.
Faktum er bare at de der søger medicin, søger ofte mod KU og det var det eneste jeg prøvede at vise.
Derudover understøttede jeg bare denne information ved at sige - jeg forstår hvorfor mange søger derhen, da jeg kender flere som er født og opvokset i Aarhus ligesom jeg, men fravælger AU af deres egne personlige grunde eller gerne vil prøve noget nyt noget som storbyen. Det har man da også lov til…

Derudover går du netop på AU og derfor er din holdning stærkt farvet (hvilket jeg godt forstår). Plus at du hellere ikke er Århusianer, så mit perspektiv er anderledes end dit :slight_smile:

Jeg kan også vende spørgsmålet og spørger dig om du overhovedet kender nogen eller har gået på KU? Jeg synes også det er forkert at misinformere og gå rundt og sprede rygter om at KU er så ihh prestige og snobbet, når jeg kun har snakket med de sødeste folk derfra. Plus at der også bare findes snobbede mennesker over alt på de forskellige universiteter og studieretninger, men hvis man drømmer om at starte på KU så skal man endelig ikke lade det forhindre en.

Angående boligpriserne pointerede jeg bare at hvis man vil bo i centrum er det også lidt dyrt self ikke ligeså dyrt som kbh, men at min søster og min veninde betaler lidt over 4000 kroner og bor på et hyggelig kollegiet. Og de for deres økonomi til at fungere heldigvis. Det var bare lige for at give trådstarteren en ide til hvad hun kunne gøre, hvis hun vælger KU :slight_smile:

Men igen AU lyder fantastisk ud fra dine og Martina’s udtagelser - og ja så skal man også huske at man bliver læge lige meget hvor man går :sweat_smile:

Når det er endelig sagt, så er jeg interesseret og vil gerne høre om hvorfor du har fravalgt AAU nu år du siger du er derfra Aalborg @maddie. Med næste ved man ikke hvad kvotienten bliver pga. de studenter 2021 kan ende med et langt højere snit og umiddelbart ved jeg ikke om jeg skal sætte AAU efter KU og AU eller SDU. Det vil i hvertfald betyde meget hvis du ville forklare hvorfor du fravalgt AAU nu når du er fra Aalborg selv :grin:

Selvfølgelig vil jeg gerne det!

1. grupper
    Jeg er ikke til gruppeeksaminer eller forceret gruppearbejde. Jeg har båret nok slackere igennem eksaminer og præsentationer i gymnasiet, det gider jeg ikke bruge 6 år yderligere på, på universitetet. Det er et gennemgående tema, at studiegrupperne ikke fungerer eller falder sammen på AAU, fordi der altid vil være en, der ikke vil trække sin egen vægt. Det er viden, som jeg har fået fra 90% af alle mine venner, der startede på AAU (alle medicinere jeg personligt selv kender på AAU men også ikke-medicinere) — det fungerer altså ikke, især når man tvinger folk i studiegrupper.

Og ja, jeg ved at man skal kommunikere som læge, men en ting er at diskutere om udenadslære, en anden ting er at diskutere om noget mere kompliceret såsom en diagnose…

Med det sagt, så er det ikke fordi, jeg ikke er en, der lærer socialt :slight_smile:
Jeg er i en studiegruppe af 3, vi var sammen fra start, og vi er virkelig blevet gode veninder også. Her kan jeg, og de andre, melde ind og ud af vores aftaler, forventningsafstemme og benytte hinanden som hjælp. Men der er ingen, der kan slacke, fordi det går kun udover en selv, og så skal man til re-eksamen. Går det ikke godt i studiegruppen, så tager det ingen tid at finde en ny. Man kan også vælge at læse alene, og det er det, der virkelig trækker i AUs retning: frihed til at læse på den måde, som fungerer for dig!

1. byen
    Aalborg er en hyggelig og intim, men lidt en kedelig by. I Aarhus er jeg spontant inviteret til fest på gaden adskillige gange det sidste år, mens det i de 20 år jeg boede i Aalborg aldrig er sket før. Egentlig har Aa ikke så meget andet at byde end gaden og karneval… så synes jeg virkelig Aarhus er nice, hvis man flytter ind mig centrum eller tæt på.

2. studieformen
    Jeg synes, at det er mærkeligt at lære histologi, fysiologi, patologi, anatomi om et organ pr. modul og så aldrig høre om det igen før kandidaten. Du når at glemme rigtig meget på ingen tid. På AU har vi et fag om alle organer hvert semester, dermed får vi genopfrisket organerne hvert semester og bygget ovenpå viden, vi allerede har. Og hvis vi har glemt det, er det nemmere at læse op på noget fra 6 mdr siden end noget fra 3 år siden…

1 Synes om

@FremtidigeMedstud Tja, AU er nok det uni, der pt. er mest tiltalende. Jeg kunne søge ind på AU i morgen, og jeg ville være fuldstændig tilfreds, fordi det er jo er et godt uni på mange måder. Men jeg ville helt sikkert også have KU i bagtanken, fordi jeg netop ikke ved særlig meget om det, og hvad jeg kunne have været gået glip af. Vi har jo haft det rullende uni fra AU på besøg på gym flere gange, så har fået et rimelig godt indtryk af uni’et og selve studiet - men KU aner jeg absolut intet om. Panum kender jeg kun fra billeder (det ser, ja, moderne og flot ud), og mulighed har jeg aldrig haft for at tale med en studerende derfra. Så det er måske det, som gør mig så meget i tvivl.

Rygterne om en negativ stemning og snobbede mennesker afholder mig bestemt ikke fra at søge ind på KU, fordi de jo findes overalt - dog gør det ikke ligefrem KU mere tiltalende, når AU lige modsat har et ry for at have et fantastisk studiemiljø.

Du ser ud til at vide lidt om det sociale miljø på KU på tværs af studierne - ved du om der på KU er nogle sociale events, “traditioner”, der bringer universitet sammen som fx kapsejladsen på AU? Kan nemlig ikke rigtig finde noget om det, og det er nemlig noget som er et stort plus mht. AU.

Det er også rigtig nok at med corona, så sker der nok ikke det store socialt. Du siger, at man på AU “bare” gik i gang med at læse direkte - tror du ikke, at det også var tilfældet på KU?

Ja, 4200kr om måneden i KBH er ikke verdens ende og kan bestemt være til at overkomme, så det afholder mig heller ikke, hvis KU virkelig er det værd.

Du kan sagtens have ret i, at man på uni alligevel ikke har så meget tid til at se familie, men når mine forældre har job i Aarhus og stærkt overvejer at flytte der til, så bliver forskellen mellem AU og KU ifht. distance pludselig enorm. Plus at skulle betale togbilletten hver gang…

Så du kan måske se, at KU er lidt en ukendt størrelse for mig, som jeg har svært ved at danne mig et billede af, og dermed vurdere ifht. AU. Men ja, heldigvis er der stadig er 5 måneder! :blush:

@maddie Dejligt at høre, at AU også har gode internationale forbindelser - udveksling lyder virkelig spændende, så det er godt, at der er rig mulighed for det :grin:

Er ikke i tvivl om, at begge universiteter er anerkendte, og at fagligheden er i top begge steder - ellers havde det jo været et nemmere valg.

Hver gang jeg ser på boligpriserne i KBH, bliver jeg lige pludselig meget sikker på AU - indtil jeg så bliver i tvivl igen af andre grunde… :sweat_smile:

Selvom du @FremtidigeMedstud ikke selv går på KU eller AU, så er da godt du byder ind med nogle af de oplevelser, som dine veninder har haft på studiet. Vi er jo begge i samme båd, og det er bestemt interessant at høre hvilke overvejelser, der ligger til grund for din prioriteringsliste. Måske ses vi til sommer/vinter :wink:

I skal allesammen have tak for jeres input - det har helt klart hjulpet på nogle af de bekymringer, jeg har haft :relaxed:

1 Synes om