September eller februar?

Nej, ved jo godt hvad jeg skal have ifl. reglerne! men ville bare lige høre hvad der var bedst at tage hvis jeg havde 1/2 år fri!

lige præcist… Jeg er feb. starter og jeg er super glad for det… Vi var en masse jævn aldrende. September holdet er mere “gammelt” :smiley: Tror snittet på det hold der startede da jeg var der var omkring 25. Det synes jeg er lige rigeligt, når man kommer fra et liv i gymnasie/højskole, som jeg gjorde. Så jeg synes det var super at komme ind der…

Og som Kristian skriver, så har du bedre tid til at tjene lidt penge ind til bøger, holde en lille ferie osv… Jeg tog på højskole i et halvt år inden studiestart, og det har jeg BESTEMT aldrig fortrudt… Vildt sjovt (havde også 1½ år efter gymnasiet, så jeg fik arbejdet ved siden af…

Du skal bestemt ikke være ked af at skulle starte i februar… det er i hvert fald mine erfaringer…

Mht. Kemi A, så er det da meget cool, hvis du vil tage det. Jeg har kemi på C niveau (er det ikke det man har som matematisk student??), og jeg har klaret mig ok. Jeg vil ikke sige prangende, men jeg kunne da svare på det meste. Man bliver delt op i mindre grupper, der får lidt “special” undervisning i starten, hvilket jeg synes var HELT fantastisk, for en “ikke-Kemi-mand” som mig selv…

Mat og Fysik gør ikke spor… Du bruger lidt matematik til fysiologien, men ikke mere end at man sagtens kan lære det når det kommer… Bare rolig

Held og lykke…

ok… Ja, vil nu helst igang nu… Men er jo bare glad for at jeg er kommet ind :slight_smile: Var gennemsnitsalderen på dit hold 25? Det lyder godt nok som meget! Hvor gammel var du da du startede?

nej for det hold der startede i september lige før mig… jeg er feb starter. Tror snittet lå på omkring 20

glemte lige min alder… startede for fire år siden, så jeg må ha’ været 21 :slight_smile:

I bund og grund skal du slet ikke være nervøs… Du starter stort set på bar bund mht. medicinstudiet, så er det næsten ligegyldigt hvad du har taget inden. Selvfølgelig vil MatA+KemA+BiologiA etc, være rare at ha’, men det er ikke noget der kommer til at betyde ret meget i det lange løb… Du skal nok få lært det du skal bruge.

Det vigtigste er at man er indstillet på at studiet tager tid, og det tager tid at læse… samt at man har vænnet sig til at “studere” (i gymnasiet etc.) Så skal det hele nok gå… og HUSK - det kan ikke siges nok - HUSK de sociale fester/arrangementer, specielt i starten. Deltag i alt… det gør det sgu noget sjovere at være “tvunget” i “skole” i 6 år når man har fået opbygget et godt socialt netværk… :smiley:

Hygge

Ok… det var alligevel meget! Jeg ringede ude på Uni, og de mente altså at der var en god chance for at jeg kom ind til sep. Da jeg jo var en af de ældste 22 årige (jeg er fra marts)… Men nu må vi jo se!

Ja… Det skal jeg nok huske! En fest vil jeg ikke gå glip af! Har nu også tænkt mig at melde mig ind i nogle udvalg osv. det plejer jeg da, det er altid sjovt at snakke med folk fra andre sem. Tror du der er tid til det?

Kort sagt: Ja :slight_smile:

Eller også kan man vel tage sig tid til det…

Hvis du har B-niveau og er kommet ind, så tag det stille og roligt og nyd fritiden…
Tror ikke jeg ville opgradere B -> A, medmindre jeg skulle søge ind på kvote 2… Havde selv kun C-niveau, men kemien gik da :slight_smile:

Okay… så nyder jeg det bare! Glæder mig også bare så meget! Gider ikke vente i et halvt år… Men det kan jo blive virkeligheden!