September eller februar?

[color=red]Hej! Er lige blevet optaget på SDU, men som alle andre går jeg nu og venter på hvornår jeg mon kommer ind! Har nogen af jer en ide om hvor de skiller? Har selvfølgelig snakket med SDU, men de kunne ikke rigtig sige noget! Kan I måske hjælpe? Hvordan står jeg som 22 årig? På forhånd tak! :slight_smile:

MVH
Helle[/color]

På KU kommer man ind til sep som 22 årig, men her er kvote2 også forholdvis mindre.

Ok… er bare lidt irritende ikke at vide det… Men tak for svaret!

jeg var sommerstarter i sin tid som 21 årig på SDU men var sat til Feb. starter, men søgte så om at starte som sommerstarter.

Håber at jeg ikke bliver vinterstarter, men det er vel når man får besked om når man får den endelige besked om at man er kommet ind den 28 juli?

Jepper, mener jeg… og deri kan man søge om at blive sommerstarter, hvilket man så får svar på midt i august.

Til alle jer, der ikke kan læse mine tanker, så skulle der stå …men det er vel noget man får besked om, når man får den endelige besked den 28. juli…

Ok… Men man har altså muligheden for at søge hvis man kommer ind til februar? Nogen ideer til hvad de bedste grunde er? Altså hvis man skulle skrive en god grund i brevet? Altså 22 ved jeg sgu ikke om er ungt eller om jeg ryger med… Irriterende!

det er et felt man skal krydse af og så må man bare håbe… :wink:

På det brev man får eller hvad?

Ja, hvor der står hvornår man skal starte…

Ok… det må jeg jo så prøve… Håber bare ikke det bliver nødvendigt! Ved Du eller andre for den sags skyld, om der er nogen steder i Odense man kan tage kemi A? hvis jeg først kommer ind til feb. kan jeg jo lige så godt bruge tiden fornuftigt! :slight_smile:

Mener VUC i Jernbanegade har et ½ års kemi A kursus.

Nej, har ringet rundt! Der er ikke nogen på hele fyn som udbyder det… Har ringet rundt til alle, inkl. studievalg og uni… Typisk! Men nu håber jeg bare på sep. Synes I det var “nok” med jeres B-niveau? Eller var det meget svært at komme igang?

Jeg mener, der findes en tråd omhandlende kemiundervisningens niveauet på medicinstudiet.
Jeg mener konsensus blev at kemi A var “nice to have”, men ikke noget man skulle bekymre sig om, hvis man ikke havde det.
Jeg ville bruge tiden på at gøre noget af det, du ikke får tid eller råd til de næste 6-7 år :slight_smile: . Eller arbejde en masse og spare sammen til bøger osv.

Mvh. Kristian

Jeg er enig med Kristian.
Jeg havde et VUC ½ års kemi B og jeg har da klaret mig fint nok. Og med al respekt for VUC, så er det sgu’ ikke den mest dybdegående undervisning man får på ½ års kurserne.

Så brug hellere tiden på at fyre den af og leve lidt (såfremt du ikke kommer ind til september selvfølgelig, ellers skal de sociale tutorer nok sørge for, at du får fyret den af :smiley: ).

Undervisningen tager udgangspunkt i et C-niveau, og ligesom A-niveau kemi i gymnasiet bruges Helge Myginds bøger… Kemien er altså fuldstændig identisk med i gymnasiet - i hvertfald pensum! :wink: Derfor vil det selvfølgelig være en fordel at have haft det før, men absolut ikke nogen nødvendighed! Desuden har man på SDU flere eksaminatorietimer, hvis man “kun” har et C-niveau. Så det er det slet ikke noget problem! I virkeligheden vil jeg mere anbefale et A-niveau i enten matematik eller fysik (eller begge dele! :stuck_out_tongue: ), som du kan bruge til de beregningsopgaver, der er en del af i fysiologikurserne. Desuden er faget fysik en del Fysiologi A og B med særskilt undervisning i dette.

Ok… tak for rådet… Nu håber jeg selvfølgelig på at det bliver sep. hvilket de også troede på Uni, men man ved jo aldrig! Jeg arbejder også en masse lige nu… Så jeg kan få råd til bøger! Dejligt at man ikke skal bekymre sig om det… Men lidt gør man jo alligevel :slight_smile:

uhhh… nu bliver jeg helt urolig! skal man nu have a-niveau i fysik og mat istedet…?

læs nu universiternes hjemmesider :evil: - det kan du da selv slå op…