Semester på Hawaii?

Ville lige høre, om der er nogen herinde, der ved hvorvidt det er muligt, at tage et semester på Hawaii, eller rettere sagt på University of Honululu?

Har er drøm om at studere et semester eller to et varmt sted, hvor interesser som surfing kunne kombineres med studierne. Har hørt om folk der har taget nogle kliniske fag i Australien, og fået merit for disse, men ikke Hawaii.

Jeg er ikke interesseret i et klinik-ophold, men et desideret studieår, hvor jeg vil kunne overføre fagene til AU. (Gider ikke komme for meget bagud…) Har læst lidt forskellig materiale fra IMCC, men det har ikke gjort mig klogere.

Håber der er nogen der har lidt info at dele med sig.

Lunderen

Av ja - det vil jeg også :wink:

Viden/erfaring på KU anybody??

Jeg har kun lidt viden fra SDU, så i må tage det hele med et gran salt…

I sin tid undersøgte jeg mulighederne for at tage et år i udlandet (USA), og derovre havde de ingen problemer med det. Jeg skulle ganske vist tage et par tests for at bevist at jeg kunne nok engelsk til at studere derovre og noget i samme stil. Jeg skulle natirligvis også betale de uhyrlige summer de forlanger af deres studerende, men de håbede jeg at få finansieret at legater, så det var heller ikke der problemet lå.

Problemerne kom fra SDU’s side. De ville egentlig gerne hjælpe, og ville da gerne merit-overføre de fag jeg tog i udlandet, men KUN hvis jeg kunne få sammensat en fagpakker det matchede nogle fag herhjemmer… Da vi på SDU har ret mange integrerede fag (muskelfysiologi og CNS i et fag fx) ville det være et helvede… i USA har de langt flere fag end vi har, til gengæld er vores fag så sammensag af flere fagområder… så hvis jeg skulle have læst i USA, ville det have krævet at jeg fandt nogle fag som alle sammen dækkede de integrede fag vi har herhjemme… Og det er ikke let…

Der ud over kommer alt bøvlet med at få overbevist studienævnet om, at Pharmacology 101 & 102 er det samme som Farmakologi, og at Patient/Doctor interaction er det samme som Kommunikation - det kræver en hel del oversættelser af studieplaner, udtalelser fra amerikanske professorer og ligende…

MEN: det kan lade sig gøre, og jeg har da ikke helt opgivet håbet endnu… men let er det ikke, hvis man har fag som vi har på SDU… Man skal dog nok regne med at det tager MINDST et halvt år at forberede, og nok snarer et helt… Der ud over er det ekstremt vigtigt at man sikrer sig forhåndsgodkendelse fra studienævnet inden man tager afsted… Det vil være ualmindeligt surt at bestå en masse de ikke vil give merit for…

Og husk så i øvrigt, au SU’en kan tages med til udlandet, så lommepengene er i hvert fald hjemme - der ud over må legater klare resten… Det ophold jeg undersøgte ville i tuition (undervisningsafgift) alene løbe op i omkring 60-70.000 DKR… Godt nok for et år så vidt jeg husker, men alligevel… det er mange penge der skal skaffes vis legater og forældrer og lån osv…

Men held og lykke med projektet! Jeg håber virkelig det lykkes.

-Jacob