Selvarrangeret tidligt klinisk ophold

Hej med jer!

Ja, så er det tid til TKO på 3. semester! Er der nogen, der har erfaring med at arrangere det selv?

Hvordan i alverden gør man sådan noget? :cheer:

SIS - VisKursus står følgende:

Der må ikke arrangeres ophold på universitetshospitalerne (Rigshospitalet, Frederiksberg, Hvidovre, Bispebjerg, Amager, Herlev, Gentofte, Glostrup, Hillerød, Roskilde, Køge og Næstved) i semesterperioderne, da studerende på obligatoriske kurser har førsteret til disse.

Synes ellers at folk arrangerede deres ophold på ovenfornævnte sygehuse, men det kan man åbenbart ikke?

Min læsemakker og jeg arrangerede selv vores ophold på Bornholm. Vi kontaktede bare afdelingen og vi var mere end velkomne. Vi fik stillet et værelse til rådighed hver, så logi var gratis. Vi gjorde det i sommerferien og der var Bornholm en glimrende blanding af studie og badeferie. Kan varmt anbefales

Hvordan man gør? Det er super enkelt. Find de(t) hospital(er) samt afdeling(er) du ønsker at forhøre dig om en mulig TKO-plads, søg på dem på Google og søg lidt rundt på deres hjemmeside, til du finder en sekretær på afdelingen. Skriv en mail og forklar situationen. De svarer ikke altid lige hurtigt, men det er fordi mailen bliver sendt lidt rundt i systemet, til den havner hos den uddannelsesansvarlige læge.

Jeg arrangerede mit eget ophold på Amager Hospital i sommers. Det var ganske glimrende :slight_smile:

Det du citere foroven gælder ikke i ferier, så du kan sagtens arrangere et ophold på f.eks. rigshospitalet i juli mdr, hvis det passer bedre.

Hej, ligesom der ovenover blev sagt så går det nemt nok at ordne et ophold selv. Havde mit på Gentofte om sommeren, før thoraxkirurgerne flyttede til Riget. Tog email kontakt med afdelingen.