SDU kvote 2

Er også lige blevet inviteret til samtale og test den 26 maj :lol:

er der nogen der ved, hvad de kunne finde på at spørge om i den berygtede multiple choise test?? :wink:

Hej hej

Zeinab

Der er vist et par tråde om det…

det hjalp ikke meget frold

Se f.esk.: http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=12889

Uh, jeg skal også til samtale! Yiha! :slight_smile:

hehe jeg gider ikke til at vente et år mere… det år der gik var nok for mig. jeg har bl.a også søgt om tandlæge og civil inginiør med nano teknologi, men vil helst komme ind på medecin. men måske tager jeg dit råd krede og finder mig et studierelevant arbejde sammen med mit studie og så søge igen næste år, HVIS kvote 2 vil blive ved med at eksistere… men nu må jeg ikke opgive håbet. jeg skal bare vente i MANGE måneder endnu…

Hej Frold

Jeg har soegt medicin paa AU som 1. prioritet og SDU som 2. prioritet. Jeg er desvaerre ikke blevet indkaldt til samtale… Har vaeret totalt nede… Har et snit paa 9,3 fra gym og saa har jeg arbejdet i snart over 6 maaneder i England paa plejehjem… Kan ikke helt forstaa det…

Saa er det at jeg gerne vil spoerge dig om hvad dit snit var paa? Var det meget hoejere end snittet aaret foer du kom ind? Det er i orden hvis du ikke gider at svare… Men det ku vaere rart nok

Hilsen Sunshine

Det kan med det snit måske skyldes at du er kommet over i bunken “kvote 1” fordi du opfylder kriterierne… jeg mener nemlig at man automatisk bliver flyttet til kvote 1, hvis man opfylder kritierne, men undersøg det lige og hvad end de siger, så vil jeg gerne vide det.

Jeg kom ind på SDU i 99 med 9.1 i snit.

Flatus: Håber du kommer ind i Århus :slight_smile:
Hvis du ikke kommer ind så prøv at kontakte studievejledningerne og hør hvad grundene til afslagene er.
Mit forslag ville være at snuppe et semester (få superkarakterer) på et af de lignende studier med studierelevant fritidsarbejde og så et halvt år med fuldtids studierelevant arbejde bagefter. Bare husk at på SDU er det kun aktiviteter til og med 15. marts der kan lægges til grundlag for ansøgningen.
Men spørg studievejledningen før du gør noget overilet og måske risikerer at spilde din tid (og SU)!

Krede

[quote]Bare husk at på SDU er det kun aktiviteter til og med 15. marts der kan lægges til grundlag for ansøgningen.
Men spørg studievejledningen før du gør noget overilet og måske risikerer at spilde din tid (og SU)! [/quote]
Jeg er ved at skrive BA som afleveres 1. juni, arbejder som frivillig på en skole til midten af juni som underviser. jeg fik at vide at jeg skulle indsende beviser på at jeg får min BA (når den er bedømt) inden 1. juli. Desuden skulle de inden 20 marts have en bekræftelse på at jeg fortsatte med at være underviser til midten af juni (skulle være i hænde inden 20 marts eller noget i den stil)…
Men jeg er enig med dig i at det måske ville være en god ide at begynde på en relevant uddannelse, kender flere der er kommet ind den vej. Men måske er det en bedre ide at forsætte hele året, for at vise at man kan mere en 1 semester, og bare have et fritidsjobs der er relevant (f.eks. handikaphjælper)

Det er svært at sige hvad der vil være bedst… Mit indtryk fra eksempler nævnt i andre tråde og personlige erfaringer er stadig, at levnedsbeskrivelsen betyder mere end både evt. studierelevant arbejde og/eller studieaaktiviteter.
Mht. at være handicaphjælper vil det være en god idé at høre studievejledningen ad, hvad der lægges mest vægt på af de forskellige slags studierelevant arbejde.
Jeg fik sidste år at vide, at et job som handicap/personlig hjælper ikke tæller nær så meget som at være i hjemmeplejen eller andet job, hvor man har kontakt med og ansvar for flere mennesker.

Er enig i at levnedsbeskrivelsen tæller utrolig meget, og eksemplet handikaphjælper var bare et eksempel (mente noget a la det du nævne), foreslog bare 1 år, i stedet for et halvt, da jeg synes det ville se bedre ud på papiret :slight_smile:
Men det er vel op til dem der ser ansøgningen at bedømme…

Får man via selvbetjeningen at vide om man er rykket til kvote 1, hvis man ikke kaldes til samtale? Jeg har et snit på 9,4 og vil da gerne vide om dem der har 9,3 ikke er kaldt til samtale.

Ikke for at drille Jer eller noget, men jeg er altså ret overbevist om, det IKKE hænger sådan sammen! Når man søger inden 15. marts søger man både i kvote 1 og kvote 2 - og bliver bedømt der! Jeg tror ikke, man fravælger ansøgere i kvote 2 pga for højt snit! Men det er rigtigt nok, der er noget om, man kan blive flyttet fra kvote 2 til kvote 1… Det er jeg selv blevet! Det betyder bare, at man får svar på, hvordan ens samtale er gået, dvs 1) Kommet ind via kvote 2, 2) Kommer måske ind eller 3) Kommer ikke ind via kvote 2. Når så alle folk har søgt 1. juli afgøres grænsekvotienten. Hvis der nu er nogle, der har fået at vide, at de er optagede gennem kvote 2, men ligger over grænsekvotienten, bliver de rykket til kvote 1. Da der bliver rykket nogle optagede fra kvote 2 til kvote 1, frigøres der nogle pladser. Dette er grunden til, der er 3 svarmuligheder på samtalen. Nogle af dem, der har fået svarmulighed 2, nemlig at de måske vil komme ind, vil så blive tilbudt de pladser, der er blevet frigivne.

Jeg søgte 15. marts og var aldrig til samtale, men kom ind og fik svar en gang i juli, sådan husker jeg det i hvert fald.

Ja ja, det passer da sikkert meget godt… Men du kom jo også ind via kvote 1! Du er altså blevet afvist i kvote 2 (undskyld, afvist lyder så grimt!). Og jeg er rimelig sikker på, grunden til, at du er blevet afvist, ikke er, at man har været sikker på, dit snit var højt nok til kvote 1 og derfor har flyttet dig hertil uden at vurdere dig i kvote 2!

Ja, det er jo netop det jeg siger…ergo får man ikke svar - hverken om samtale eller optagelse (før til juli)

Ja, det er jo netop det jeg siger…ergo får man ikke svar - hverken om samtale eller optagelse (før til juli)[/quote]

Okay, først og fremmest så det, du har citeret mig for, er netop det, jeg IKKE tror! Det er lige blevet klippet væk…
Men bortset fra det, så FÅR man altså svar på, hvordan samtalen er gået, jvf de tre svarmuligheder, jeg beskrev ovenfor.

Vi snakker nok om noget forskelligt…

Jeg siger - indirekte (folk må hellere ringe og høre om det så foregår sådan) - at det at man ikke er kommet til samtale ikke behøver at betyde at man ikke er optaget, idet man kan være kommet i kvote 1 bunken, såfrem de skønner man opfylder betingelserne, hvilket man ikke får et brev om…

Nej, det tror jeg ikke! Søger man i kvote 2, bliver man automatisk vurderet BÅDE i kvote 1 og i kvote 2. Søger man i kvote 1, bliver man kun vurderet i kvote 1. Jeg nægter simpelthen at tro på, at de udvælger nogle, der har søgt i kvote 2, med “for høje” snit og ikke vil vurdere dem i kvote 2, men kun i kvote 1!