SDU har d. 15. marts modtaget 3778 kvote 2 ansoegninger!

SDU har modtaget 3778 kvote 2 ansoegninger d. 15. marts !

http://www.sdu.dk/nyheder/Opslag.php?id=1646

Det er så ikke kun ansøgere til medicin.

Gad vide hvor mange det så er? Da jeg søgte ind, var det ca. 1400 kvote 2 ansøgninger på medicin.

der er i hvert fald mange, - det kan man godt regne med. sidste år var der knap 2000 ansøgere

En sjov lille twist til historien om alle de kvote 2 ansøgninger, der er blevet kommenteret på herinde. Universitetet søger medicinstuderende til at sidde og læse dem igennem og give dem point efter et skema. :book: Så ansøgernes skæbne ligger i vores hænder :smiley:

Vidste godt nok ikke at det var sådan det foregik. Tror jeg skal søge tjansen… :slight_smile:

Gad vide om det giver ekstra point at være mand … jf. Mogens Hørder i aftenens Temalørdag ?

Så jeg ikke - fortæl…

Der blev problematiseret lidt over de 70% kvinder, der er på medicinstudiet.
Nogle ledenede overlæger på OUH samt Mogens Hørder mente at det ville betyde mindre forskning og sværere rekruttering til de “hårde” specialer. Cardiologerne mente det kunne lukke DKs lægemiddelindustri!. Det blev desuden pointeret at kvinder i den “fødedygtige” alder bidrager mindre til vagtlaget end deres mandlige kolleger.

Mogens Hørder samt en kvindelig turnuslæge luftede i programmet tanken om en udligning mod 50/50 . Mogens Hørder sagde desuden, at mænd klarer sig bedre gennem de kvote2-interview man har på SDU; de var mere indstillet på at være læge (hvad han så mener med det?).

Selve spørgsmålet var udemærket at tage op. Der var bare noget med vinklingen i historien … den var ca. lige så skæv, som det efterfølgende program bare med modsat fortegn.

Se indslaget her:
http://www.dr.dk/DR2/Temaaften/Udsendelser/lørdag/2006/03/09102416.htm

fedt udtagelse af en stud med i udsendelsen(så dan ca)

studmed: det jeg godt kan lide ved at være læge, er at stå tage beslutninger om liv og død. bla bla liv og død hurtig beslutning bla bla ardrenlin bla bla

journalist: hvad vil du så være ?

studmed: Plastik kirurg

jeg var færdig af grin

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

@Frold: I know, jeg har da ikke skrevet noget om ansoegninger til medicin :wink:

[quote]SDU har modtaget 3778 kvote 2 ansoegninger d. 15. marts !

http://www.sdu.dk/nyheder/Opslag.php?id=1646[/quote]

[quote=“Dr. Lechter”:2xct36aq][quote=“dr cox”:2xct36aq]
studmed: det jeg godt kan lide ved at være læge, er at stå tage beslutninger om liv og død. bla bla liv og død hurtig beslutning bla bla ardrenlin bla bla

journalist: hvad vil du så være ?

studmed: Plastik kirurg

[/quote]

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: [/quote]

også gik han på 12 sem. så der kun et år til han kan redde verden, og give alle en D skål

[quote=“dr cox”:1fj35909][quote=“Dr. Lechter”:1fj35909][quote=“dr cox”:1fj35909]
også gik han på 12 sem. så der kun et år til han kan redde verden, og give alle en D skål[/quote][/quote][/quote]

Haha! :lol:

Klasse :bash:

hvad er den nu af? kan vi ikke lide pastik kirurger? det næste bliver vel at vi mener at tandlæger ikke er rigtigt læger :wink:

Den dag jeg bliver forbrændt - lad det ikke ske - så er det nok plastik kirurgerne jeg vil takke. Når hver 10. kvinde får brystkræft - så er der også en del af dem der vil takke plastik kirurgerne… :wink: (nej - jeg skal ikke være plastikkirurg - jeg forsøger blot at mægle mellem den stakkels studerende og de unge tunger ovenfor :smiley: )

Så er det selvfølgelig Gitte fra autoværkstedet der også vil takke dem for hendes nye 90D. Og El Prebsi fra Bjarnes pølser i Ballerup der også vil takke dem efter et års 0-pølser-kur… :wink: :smiley:

jeg ved skam godt det er plasik på RH der har brandsår afd og at nogle få steder tager de sig mamma oprationer.

men det er sku ikke det speciale du står kl 5 om natte og laver hæmostase på en lever, eller lap på akut abdomen. eller støder VF til sinus.
det er lange fra det speciale hvor du tager besluttning om liv og døden på daglig dags base.
og hvis man går på 12 sem. bør man sku vide det, og stå at føre sig frem på TV om at man læser til læge for at kommer til at være med i ER(på TV3) som Dr carter Dr ross el. en anden.
nå sorry et lille øf.
og hvis man gør så har man give håneretten vidre! selv min kærste(som ikke er læge studmed el noget som sundhed udd) var flad af grin.

men nej jeg har ikke noget imod plastik kiruger, patologer dermatologer og andre af de action packt specialer som alle vælger for at redder liv hver dag.

men ja lad os takke plastik kirurgen for gitte 90D :slight_smile:

ps: hvis jeg dummer mig sådan på TV engang så har i her med også lov til at grine jers r… i lasere, jeg tror dog ikke jeg kan slå denne.

[quote] stå at føre sig frem på TV om at man læser til læge for at kommer til at være med i ER(på TV3) som Dr carter Dr ross el. en anden.
nå sorry et lille øf. [/quote]
Nu så jeg det ikke… jeg forsøgte blot at mægler… men han/hun var måske selv uden om det - lyder sådan…