Samtale?

hej,

jeg har lige søgt ind på medicin studiet, gennem kvote 2, motiveret ansøgning og det hele… :shock:

jeg ville bare høre om nogen kan fortælle lidt om,eller om der er et sted hvor man kan læse mere om den samtale man skal til, vel at mærke, hvis man kommer ind??

ps: hvor stor en chance har man for at komme ind hvis man er professions bachelor i bioanalyse??

på forhånd tak!! :wink:

chancen er 4

ud af hvad? 100?? :blink1:

min samtale var helt nede på jorden.
jeg skulle ind til to midaldrende læger der ud fra min ansøgning spurgte om forskellige ting. det var uformelt og egentlig næsten hyggeligt.
deres spørgsmål tog primært udgangspunkt i min ansøgning men de spurgte også til mine forventninger og erfaringer, samt hvad der helt specifikt havde fået mig til at søge ind.

Generelt. så er det meningen, at samtalen er mere eller mindre improviseret. Det handler om bare at være sig selv. Du skal være klar over hvilke begrundelser du har for at søge ind, og du skal kunne klargøre for de begrundelser du har nævnt i din motiverede ansøgning. Ellers skal du bare være hudløst ærlig. F.eks. er den med at redde hele verden. Umiddelbart kan det godt lyde latterligt, men hvis du har en realistisk tilgang til det, så er det et rigtigt godt sted at begynde. Du må bare ikke begynde at sige ting du ikke kan stå inde for. Og hvis du begynder at bevæge dig ud på noget, hvor du ikke er helt sikker, så gør opmærksom på, at du i det mindste har gjort dig nogle overvejelser i den retning. Det er enormt vigtigt, at du tager alle de tanker du på forhånd har gjort dig om studiet, og prøver at stille dig selv spørgsmål om, hvorfor du tænker sådan. Ellers så bare tag det som enhver anden samtale. Det er ikke dine overmænd du bliver interviewet af. Det er personer, som du kan have en helt almindelig samtale med.
For at skære det lidt ud i pap, skal du bare forestille dig, at du skal ind og snakke med nogle fra din egen omgangskreds. De spørgsmål der bliver stillet, er ikke nogle du behøver forberede dig til. Så længe du er klar over, hvor du har dig selv, og kan argumentere for dine holdninger, så kan det ikke gøres bedre.
Jeg håber det gav mening, for jeg er ikke sikker på, at budskabet kom klart igennem. Hvis ikke, så er klichéen: Vær dig selv! Det er dig der er brug for, og de har mindst lige så meget brug for dig, som du har for dem. De kan tilbyde dig noget, men du har i høj grad også noget du kan tilbyde dem.

God fornøjelse:)

tak skal i ha!!! :slight_smile: