Samtale på SDU den 15. maj 2007

What the fu…?!

Hvordan kan SDU - og jeg gentager - hvordan kan de ligge samtaler den 15. maj?!

Den 15. maj er der skr. eksamener i Mat B på GSK!!

De skriver - klart og tydeligt - at man på ingen måder kan rykke en evt. samtaleindkaldelse - under nogen omstændigheder.

Det sætter (og på en mærkelig måde forhåbentlig vis) os Matematik B GSK’er i følgende problemstilling;

  1. Vi vælger ikke at deltage i samtalen og bliver derfor afvist fra kvote 2 på SDU.

  2. Vi vælger ikke at deltage i vores skriftlige eksamen og bliver derfor afvist fra Kvote 2 på SDU.

Kan det virkelig være rigtigt?! :roll:

Når det er GSK, er der nogle gange mulighed for at rykke eksaminer… ved dog ikke om det blot gælder for mdt. eksaminer…
Hvis ikke, kan du prøve at forklare dem på kontoret på den skole du er på, hvad problemstillingen er… og evt. finde ud af hvad du kan gøre…
Og ellers tror jeg at der plejer at være en reeksamen el. sygeeksamen engang sidst på “semestret”…
Det klogeste at gøre er at tale med dem på kontoret…
Tror desværre at mulighed 1 slet ikke er acc. hvis du vil ind…
Har hørt noget om at du kan vælge at bytte med en der har en samtale en anden dag… men… det kræver jo så at du kender en der skal det + sikkert noget mere som du må finde ud af via vejlederne på sdu…

Ajmen… Comeon…

Jeg kan ikke forestille mig muligheden for at rykke en skriftlig eksamen gældende for over 100 GSK-elever, fordi jeg tilfældigvis gerne vil læse medicin - og det gælder jo i øvrigt kun mig og mit GSK-center!

Det her må jo absolut være et problem for mange kunne jeg forestille mig!

Jeg siger ikke at jeg nødvendigvis bliver indkaldt til samtale, ej heller præcis den 15. maj, for det er jeg så ganske overhovedet ikke sikker på - men det her er jo et kæmpe problem!!

Især taget i betragtning at netop denne eksamensdato har været kendt i over et år…

Beklager i øvrigt det sure opstød - det er jo ikke møntet på dig, Heisenberg. :slight_smile:

Det er blot netop den eneste eksamensdato, jf. medicinersnittet og adgangskrav, som netop er landskendt og offentliggjort. :shock:

rolig rolig… det går nok det hele. Tror næppe at alle 100 kommer til samtale på medicin, med al respekt! MEN hvis nogen af jer skal til samtale den dag må I jo snakke med folk der KAN gøre noget i stedet for os herinde… for det skal nok løse sig.

Læser du overhovedet hvad det er jeg skriver? Eller er du blot endnu en i mængden der er mere interesseret i din egen knalden-forskellig-rækkefølge-ned-på-tastaturet - med al respekt.

Jeg er én ud af hundrede GSK’er, der søger ind på medicin (ved tilfældigvis at jeg er den eneste af dem på vores Matematikhold, der søger ind på SDU medicin) og har derfor svært ved at forestille mig at jeg kan få rykket eksamen. Jeg mener også at have indikeret at jeg SLET ikke er sikker på at blive indkaldt.

Til gengæld er det mig bekendt en landsdækkende eksamen - datoen er vist nok national. Og har svært ved at forestille mig, at jeg er den eneste, der skal supplere op i Mat B for at søge Kvote 2 medicin… Ret mig hvis jeg er forkert på den, Linn…

Jeg er skam helt rolig - jeg synes bare det er top uproffessionelt. Måske du selv skulle tage det mere roligt, og i det mindste læse brødteksten, før du svarer :wink:

Jeg skriver jo ikke nødvendigvis dette blot på egne vegne - men også på foranledning af flere andres…

Ej…fald nu ned littleprincess - du kommer ingen vej med at være hysterisk og ubehøvlet mod dem der forsøger at hjælpe dig! Gosh! :shock:

Du behøver da slet ikke bytte interviewdato i det hele taget - ring/skriv til optakskontoret inden fordelingen finder sted (hvilket betyder at du skal ringe inden medio april) og sig til dem at du ikke kan stille til evt interview 15.maj pga din eksamen. De noterer det i dine ansøgningspapirer - og hvis du overhovedet bliver inviteret til samtale, så ved de i forvejen at du skal sorteres til en af de andre datoer.

Voila; ingen panik, ingen problemer og ingen grund til hysteri…

Når du nu er så meget fremme i skoene, så er det selvfølgelig ikke nødvendigt for mig at spørge om du har kontaktet SDU?
De har en løsning på problemet - evt. flytning af samtaledagen. De skriver godt nok, at samtaledagen ikke kan flyttes, men det er jo blot det officielle. Du kan tilmed dokumentere, at du er forhindret. Men ring da til SDU før du kaster dig frådende over den første og den bedste herinde, som jo selvsagt ikke er så meget inde i reglerne, som de respektive universiteter.

Jeg håber ikke, at der er flere vredesudbrud gemt i dig, men i så fald, at du stadigvæk har nogle præmenstruelle teenagefrustrationer som skal ud, så gør det et andet sted end denne side, hvor folk blot prøver at hjælpe…

Jeg har selv to mundlige eksamener som jeg risikerer ramler sammen med en interview dato, så jeg greb knoglen og ringede derhen. Hvis det uheldige skulle ske, er det altså ikke så firkantet som de skriver. Man må jo sige at det er gyldig grund :slight_smile:

og tag iøvrigt en kiks :lol:

Få styr på dit temperement og søg ind næste år igen! Hvis du er ligeså oppe at køre til samtalen, som du er nu, så vil der nok ikke komme noget godt ud af det! En anden gang: Undersøg dine muligheder inden du bliver sur og gal på folk herinde…

Jeg henviser lige til Frold’s indlæg om netikette og minder om at hvis dén tone var fortsat, havde det udløst et gult kort. Det lader dog til at der kom styr på frustrationerne igen, heldigvis :slight_smile:

Tak for hjælpen, Rmoen01 :slight_smile:

Jeg spurgte herinde, om et relativt konkret spørgsmål, og håbede på et relativt konkret svar, netop ud af respekt for Studieadministrationen, som sikkert modtager et utal af opkald i disse dage - ligesom jeg selvfølgelig også selv ville være alle andre behjælpelige konkret i ethvert spørgsmål, såfremt jeg ellers kunne svare på det :slight_smile:

Kommentarer som; tag en kiks, teenageprinsesse osv. osv. vælger jeg at se bort fra, da denne netetikette må være to-vejs :wink:

I øvrigt er jeg ikke hysterisk - blot en kende frustreret over denne umiddelbare udmelding fra SDU. Hvilket jeg også synes at skrive et par gange tidligere.

Men det viser sig jo også, at dette virkelig ikke kunne være rigtigt :bash:
Endnu engang tak for hjælpen, Rmoen01 :smiley:

I øvrigt, Braniac :slight_smile: Vil du ikke være rar lige at uddybe din kommentar? Jeg forstår ikke helt din sammenligning imellem ikke at skulle starte på studie vs. at blive irriteret over et ligegyldigt svar?

Jeg siger ikke, at du ikke skal starte på studiet. Det jeg mener er, at du først må lære at svare folk med en god tone og lade være med at hidse dig op! Du kommer til at have et problem på det her studie, hvis ikke du tager dine skyklapper af og prøver at forstå folks meninger (indlæg) før du sviner dem til! For det var overhovedet ikke et ligegyldigt indlæg du kommenterede så respektløs på!

Var der andet?

Nu stopper I !!!

Resten af denne tråd skal dreje sig om det praktiske problem der blev beskrevet. Ellers bliver der uddelt nogle gule kort og tråden låst.

Thank you :slight_smile:

Og tak for hjælpen til de respektive, der var så søde at besvare spørgsmålet, i øvrigt… Jeg er lettet, så tak for det!

Hvornår får man besked om man skal til samale?

Du får nok først besked i starten af maj - søknaderne bliver først gennemlæst/scoret i denne og næste uge.

Senest d. 10. maj på SDU.

Har du endnu ikke modtaget et brev fra SDU som bekræftigelse på din ansøgning samt brugernavn og kode til logon for løbende status?

I så fald ville jeg - hvis jeg var dig - skynde mig at få undersøgt om de har modtaget din ansøgning!

Den bekræftelse havde jeg helt glemt, og ganske rigtigt er der oplysninger at hente der.

Tak