Respons på motiveret ansøgning og CV

Håber nogle vil give brugbar respons på min motiverende ansøgning og CV. Dette vil virkelig være en stor hjælp og på forhånd tusind tak :slight_smile:

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9836/Motiveret2015.docx

http://EXAMPLE.com/media/kunena/attachments/9836/CV2015.docx

Med venlig hilsen
Olivia

Hi Olivia

Jeg kom selv ind via kvote sidste år, så håber da jeg måske kan hjælpe lidt.

Det jeg synes du gør rigtig godt er f.eks. dit sprog. Du skriver på en spændende måde og det virker gennemarbejdet. Derudover viser du at du virkelig har sat dig ind i uddannelsen og dette skal nok give bonus, dog synes jeg du bruger lidt for meget plads på det.
På det lidt mere kritiske synes jeg der mangler noget der får dig til at skille dig ud fra mængden. Desværre er der rigtig mange kvote 2’er der har arbejdet på plejehjem så det er ikke noget jeg ville bruge for meget plads på, men samtidig skal du selvfølgelig reflektere over eftersom det har givet dig noget erfaring.
Nu ved jeg ikke hvilke Universitet(er) du søger, men jeg ved i hvert fald at KU, som var der jeg kom ind, er det ikke velset at man ikke færdiggøre den uddannelse man er i gang med.
Derudover ville jeg ikke nævne du ikke kom ind sidste år, det kan de ikke se alligevel og der er ingen grund til at gøre opmærksom på det eftersom det kunne få dem til at stille spørgsmåltegn ved hvorfor du ikke blev valgt der.

Dit CV synes jeg er super godt, det er organiseret, let at læse og du får nogle rigtig gode ting med. Det eneste jeg ikkev ville inkludere er dine karakterer. Dem får de oplyst elektronisk alligevel og pointen med kvote (i hvert fald på KU) er at de ikke kigger på karaktererne men i stedet dine andre kvaliteter. Jeg ved ikke om det er det er det samme for de andre Uni’er.

Jeg håber mine kommentarer kan hjælpe, dog husk, det er DIN ansøgning, så du skal gøre det du synes føles bedst :slight_smile:

Held og lykke med det hele!!!

Tusind tak for det grundige svar Sasxa, responsen var mere postiv end jeg havde turde håbe på! :slight_smile: Meget brugbare og håndgribelige kommentarer.

Håber fortsat at der er andre som også vil give deres mening til kende, så jeg kan forbedre den i endnu højere grad :slight_smile: