Reflekshammer og pencillygte

Med hensyn til valg af reflekshammer - køb den neurologiske med teleskopstang. Jeg har brugt den da jeg var i vikariat i sommers og den fungerer fortrinligt. Den har en semi-spids ende der fint kan bruges til Babinski test og så er den endda billig (95 kr i FADL´s Boghandel). Ikke noget pjat med nåle og små børster, det er både overflødigt og uhygiejnisk. Hvis man absolut skal undersøge 2-pkt. diskrimination, smerte og berøring - så brug en papirclips.

Godt og brugbart råd, tak for det :slight_smile:

Jeg har brugt mange forskellige reflekshammere og jeg mener at det mest drejer sig om den rigtige teknik.

Jeg har lettest ved at frembringe refleks hvis jeg holder langt ude på skaftet så hammerhovedet har en god tyngde i slaget. Dernæst slår jeg med ‘middel kraft’ og lader hammerhovedet blive på senen.
Ligesom når man slår søm i et blødt træ og lader hammeren blive på sømmet når man har ramt sømmet.

Det er selvfølgelig svært at beskrive men håber du kan bruge det til noget :slight_smile:

Selvfølgelig. Man er rimelig meget på bar bund når man ikke rigtig har nogen erfaring. Så jeg kan altid bruge anbefalinger og gode råd. Men det er åbenbart individuelt hvad man vælger ud fra, så måske skulle jeg besøge en biks og prøve nogle forskellige modeller.