Råd til kvote 2 søges

Hej!

Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet. Egentlig har læge-drømmen altid ligget i mit baghoved, men det seneste års tid er den for alvor brudt igennem, og jeg føler mig stærkt motiveret til at søge næste år. Mit problem er, at mit snit fra gymnasiet kun er på 6,4. Jeg havde en fin social gymnasietid, men der skete så meget i mit privatliv der gjorde, at jeg ikke var i stand til at klare det bedre end det, hvilket jeg selvfølgelig ærger mig nu, 3 år efter.
Jeg er klar over, at det sandsynligvis vil tage mig en del forsøg og meget tid at blive optaget på medicin, men jeg er som sagt meget villig til at gøre hvad jeg kan. Indtil videre har jeg læst ét adgangskrævende fag op - jeg mangler to mere. Derudover arbejder jeg i en røntgenklinik, hvor jeg samler rigtig mange gode erfaringer. Mine spørgsmål til jer er:

  1. Bør jeg være mere realistisk og skyde en hvid pil efter at blive læge, nu hvor mit snit er i den lave ende?
  2. Hvad er jeres erfaring ift. at samle “point” ind? Jeg tænker at frivilligt arbejde er en nødvendighed, og at jeg skal tilmelde mig et af de kurser, der forebereder en på optagelsesprøven, men hvad mere?

Tak for at være så gode cheerleaders for hinanden herinde. Jeg håber, at I også kan hjælpe mig lidt på vej.

2 Synes om

Hvad med at prøve unitesten på SDU? Der behøver man ingen erhvervserfaring. Jeg kom ind ved første forsøg og har også et lavt snit på 7,8.

2 Synes om

Det skal jeg helt bestemt

1 Synes om

Jeg synes, du skal kæmpe for det du vil. Det kan godt være, at “chancen” for at komme ind er som nålen i en høstak, men hvorfor skulle lige netop du ikke være den nål?
Der er masser af tråde herinde omhandlende kvote 2 forberedelse, og hvis du går igang nu, og arbejder hårdt, så er jeg sikker på du kommer ind - og hvis ikke, så har du i det mindste gjort dit bedste forsøg!

2 Synes om