Råd til 4. Semester, AU

Hejsa.

Håber I alle er kommet helskindet igennem eksamenerne :slight_smile: Jeg starter på 4. semester AU efter ferien og er spændt på, hvorvidt semesteret lever op til sit hårde ry.

Til jer som lige har afsluttet 4. semester:
Er der muligvis nogle, som kunne fortælle lidt omkring fagenes undervisningsstruktur og læsemængder? Har nogle af jer brugt Berne and Levy istedet for Boron & Boulpaep? Med den lange ferie kunne jeg også godt tænke mig at læse lidt foran, så hvis en ville sende læsevejledning til Integration af celle- og organfunktioner, ville det være rigtigt dejligt.

  • Alle råd tages imod med kyshånd

Følger lige med her:))
Kan jeg evt. også få tilsendt en læsevejledning?

Jeg følger også lige med. Og læsevejledninger til begge kurser modtages også med kyshånd :slight_smile:

Jeg følger også lige med her, hvis nogen lige vil svare :smile:

Hej jeg har lige afsluttet 4 semester og jeg vil altså lige sige at jeg synes det var et mega fedt semester med fysiologi (integration bla bla bla navn)! Der er en benhård læsemængde, men jeg vil nu mene man fint kan komme igennem det uden at læse alt. Jeg brugte en lidt lettere bog (constanzo) som gav et super fint overblik. B&B bogen er møg hård at komme igennem, så det droppede jeg hurtigt :wink: Forelæsningerne er rigtig gode og jeg synes man kan lære en del af dem og eventuelt via youtube (Ninja nerd).

Epibio er lidt rodet, men der findes nogle gode noter på vikingnotes, i dette fag kan man læse hvis man har lyst (mest epidemiologibogen, da statistik bogen er dødens pølse). Jeg synes faget var meget spændende, men rodet fordi at der går meget lang tid mellem hver lektion, så man glemmer lidt det man har lært fra gang til gang. Dog synes jeg man hurtigt kan forstå og lære det man skal bruge til eksamen under læseferien :slight_smile:

Håber det var svar nok. Semesteret er super fedt og ikke noget i skal være mega bekymrede for.

1 Synes om

Forelæsningsplan_Integration af celle- og organfunktioner_F21_22.01.2021.pdf (100.5 KB)

Vær opmærksom på at den ikke er helt fyldestgørende, det havde vi en lang diskussion med undervisningsansvarlige om under vores evaluering. Husk dog at nyd jeres sommerferie.

1 Synes om

Hej
Er på 4. sem nu og studsede lige over indlægget her.

Kan du fortælle lidt om den mundtlige fys eksamen. Her forstået det er en eksamen med 45 minutters forberedelses tid. Virkelig jeg synes virker meget. Hvordan var sværheden af spørgsmålene, vil du mene at de er i samme dur som holdopgaverne?

Tak på forhånd

Grundet corona var vores eksamen 30 min mundtlig uden forberedelse, og her havde de også fjernet udregningsopgaverne, så jeg vil sige det var nemmere end holdopgaverne. Men det kan du nok ikke bruge til så meget, når jeres eksamen er tilbage til normal igen. :slight_smile: