Råd og vejledning søges

Hej alle.
Er der nogen herinde som har søgt og opnået genindskrivning på bachelor delen i medicin? Hvis ja, kunne jeg virkelig godt bruge råd / håb om at det kan lade sig gøre?
Jeg har talt med studievejledningen, vil bare gerne høre råd fra nogen der har stået i situationen.
Tak.

Nu ved jeg ikke hvilket universitet du vil genindskrives på, men som jeg kan forstå, er det ikke muligt at søge om genindskrivning på AU, da ansøgningen bliver administrativt afvist.

Hvis man har bestået mere end hvad der svarer til 1 semester og bliver udskrevet fra studiet skal man søge genindskrivning da man ikke kan optages via KOT på samme universitet. Men da der på medicinstudiet er flere ansøgere end der er studiepladser vil genindskrivning, stortset altid være umuligt. Alternativt kan man søge ind på et andet universitet via KOT og simpelthen forsøge at få merit for så mange fag som muligt!

Jeg har selv stået i den situation at ville genindskrives på bacheloren på KU - og jeg fik min ansøgning godkendt, så det kan godt lade sig gøre… som flere sikkert vil fortælle dig så kan du ikke tage for givet at det sker.

Regn med at din ansøgning skal forbi både ‘Sektion for Uddannelsesbetjening, Legalitet og Evaluering’ samt Studienævnet for medicin - førstnævnte ser primært på hvorvidt du opfylder kravene for genindskrivning, og (så vidt jeg forstod) ikke så meget andet, mens studienævnet er mere interesseret i din motivation for at ville gennemføre studiet. Præcist hvad de ligger mest vægt på ved jeg ikke, der skal du nok snakke med en der har siddet i studienævnet.

Mine råd vil være at skrive en ansøgning hvor du redegører for at du opfylder kravene (hvilket jeg går ud fra at du gør) samt gør det krystalklart for universitetet at du både har viljen og evnerne til at klare studiet (giv dem nogle relevante eksempler). Få en god ven til at læse din ansøgning og give feedback på den før du sender den ind. Og hvis du bliver afvist så er der ingen skam I at argumenterer høfligt for hvorfor du ikke synes afvisningen er god - om noget lader det dig vare vise at du er meget motiveret.

3 Synes om