Rabatter på Tandlæger

Er der nogle fra Århus-egnen eller evt. andre, som kan anbefale/kender en Tandlæge i Århus som giver rabat til medicinstuderende eller generelt til studerende, og samtidig er “knaldhamrende” god til sit arbejde?

Måske det kunne være et indbringende for både tandlæge og de medicinstuderende hvis der fandtes en tandlæge som gav rabat på den måde.

Hej.
Jeg er stud odont og kan fortælle dig at man normalt ikke kan opnå rabat hos en tandlæge, selvom man er studerende… Desværre…
Det kommer dog an på hvad du skal have lavet.
Som du sikkert ved er alle priser på de “almindelige” ydelser så som tandrensning, undersøgelse, røntgen og lignende “faste” ydelser fastsat af sygesikrinen og de priser kan tandlægerne ikke selv bestemme. Der er altså ikke mulighed for at få rabat. Du kan evt gøre det, at du melder dig ind i sygeforsikringen “Danmark” i den billige gruppe (5), så kan du få penge tilbage for tandbehandling. Og det beløb du får tilbage overstiger ofte kontingentet…-især hvis du også har andre udgifter til briller eller lign… fysioterapeut eller andet…
Men hvad skal du da have lavet, hvis jeg må spørge?

Hvad med at bruge tandlægehøjskolerne?

Det kan man da som studerende ved KU - er der ikke også en tandlægehøjskole i Århus. HVis det er et større indgreb og du ikke har noget imod at studerende under supervision roder ved dine tænder, så skulle der være penge at spare. Det kan du evt. undersøge…

Nogle læger har et princip om, ikke at kræve betaling for attester mv. for kolleger/kommende kolleger, så man kan jo ventilere sin tilknytning til branchen, næste gang man er til lægen og skal ha’ skrevet sedler.

Ellers prøv på http://www.avmintand.dk hvis det er et lidt mere bekosteligt indgreb der skal laves.

[quote=“frold”:2fgyrduf]Hvad med at bruge tandlægehøjskolerne?

Det kan man da som studerende ved KU - er der ikke også en tandlægehøjskole i Århus. HVis det er et større indgreb og du ikke har noget imod at studerende under supervision roder ved dine tænder, så skulle der være penge at spare. Det kan du evt. undersøge…[/quote]

Nu er jeg tilfældigvis i den situation, at jeg også skal have foretaget en ret dyr procedure: Skal have hevet tre visdomstænder ud!!!

Jeg har været nede på tandlægeskolen i Århus og spørge om mulighederne, men den knap så venlige receptionist sagde: “Du skal i hvert fald ikke regne med at komme til inden for et års tid eller to!!!” Der er altså åbenbart rift om at komme til dernede… Måske papegøjetangen derhjemme i værktøjskassen kunne gøre arbejdet med en smule lidokain, som kan “lånes” af en generøs skadestue, når man er i klinik :hiding:

Tak for svarene!

Til Caroline-1.

Grunden til at jeg skal til tandlæge er fordi jeg har slået en fli af min kindtand hvori der også sidder en sølvfyldning. Derudover har jeg opdaget noget som godt kunne være en revne på ydersiden. Det gør ikke ondt men det er skarpt pga. fli´en.

Til frold og Jeong:

Jeg tænkte også på tandlægehøjskolen, men havde en anelse om at der var lang ventetid, desuden tror jeg ikke det er noget specielt udfordrende for de tandlægestuderende, nærmere bare rutinearbejde som yderligere øger ventetiden.

Men jeg syns at det kunne være et spændende projekt, hvis man som en gruppe, f.eks. lægestuderende fik en god rabataftale med en tandlæge eller flere af slagsen. FADL har f.eks. lavet nogle rabataftaler med forskellige virksomheder, tandlæger kunne da være det næste.

Jeg vil ihvertfald prøve at snakke med min nye tandlæge om dette projekt, når timingen er god. Kan sige så meget at han så potentiel ud, da jeg sagde at jeg studerede. Han nævnte lidt omkring afslag i prisen, hvilket jeg tager som en form for rabat, hehe!

OPRÅB… Hvis andre bakker op om dette projekt, så er jeg sikker på at vi som gruppe kunne få gode rabatter i hus.
Man kunne f.eks. ligge ud med at sige hvem man er (hvis ikke tandlægen allerede ved det) og at vores gruppe er igang med dette projekt hvorom vi er mange. Jeg tror at udsigten set med tandlægens øjne ser godt ud når dette præsenteres. Tænk bare: 1 = kommende læger og 2 = mange af dem og 3 = godt organiserede og intern kommunikation (f.eks. studmed.dk og FADL og DADL osv. ) og 4 = find selv på flere.

Okay det var bare mig der tænkte højt, men tænk over det, jeg syns at have læst man kan spare op til 70% på specifikke behandlinger hos nogle tandlæger: Forbrug

God læsning

Sles

Ellers kan man som medlem af FADL/DADL melde sig ind i Forbrugsforeningen og opnå 9% bonus hos en del tandlæger.