Pendler søger andre pendlere

Hej,

Jeg er optaget på SDU med start september. Jeg har bopæl i Kbh og forsøger mig med pendlerudgaven pga. samboende i Kbh. Jeg søger andre i pendler-situationen som kunne være frisk på idéen om at finde en 2-3 værelses lejlighed med køkken/bad som kan indrettes til pendlerhule (overnatning/læse etc.). Ved ikke hvordan det i praksis fungerer med bopælspligt etc. Det må vi tage hvis der er andre som er med på idéen.

Mvh. Frederik

Hej.
Jeg står i præcis samme situation som dig, da jeg bor med min kæreste i kbh, og er kommet ind i odense.
Jeg regner nu nok med at flytte til odense, hvis jeg ellers kan nå det inden studiestart.

Efter et hurtigt kig på dsb’s hjemmeside om hvad et pendlerkort ville koste, fandt jeg en pris på ca 3800 kr./md (!)
Er det muligt at få SU-rabat på pendlerkortet, ved du noget om det?

mvh Otto.

Hej Otto,

Så vidt jeg kom frem til i denne tråd (pendle-fra-kbh-til-odense-t17224.html) kan pendlerkortet erhverves til 2915,- med SU-rabat.
Jeg går dog med overvejelser om at undersøge muligheden for et titurskort med wildcard istedet og udelukkende tage hjem i weekenden / forlænget weekend. Men det ved jeg endnu ikke om kan betale sig (da der sikkert kommer en smuttur i ny og næ).

Jeg er begyndt boligsøgningen og det lader til, at et værelse kan skaffes til ca. 2000,-.

Jeg har dog erkendt, at uanset hvordan jeg gør skal jeg i banken og snakke med den søde dame. Det kan ikke løbe rundt for mig de første år uanset job etc.

Giv endelig lyd hvis du kommer på mere relevant information. Der må være flere end os!

Mvh. Frederik

Dav,
Jeg har pendlet siden februar og hvis du finder en lejlighed/et værelse hvor man må bo flere, er jeg mere end fresh. Jeg har selv søgt et par værrelser, men der er ingen der har været interesseret i at leje ud til en såkaldt pendlerhule… desværre…
Håber du finder noget og vil have mig med, mit kriterie for at det kan løbe rundt i min økonomi er dog, at jeg ikke skal give mere end 500 og at jeg får min egen (køje)seng :slight_smile:
Venlig hilsen
Emma

Hej Emma,

Jeg leder desværre ikke efter et deleværelse men en delelejlighed. Grunden til at jeg søger andre pendlere til en delelejlighed er, at jeg netop forestiller mig at andre etablerede folk, som lejer et værelse ud, ikke er specielt interesseret i en pendler, som bare vælter ind få gange om ugen og ellers ikke deltager i den fælles sociale og ikke sociale husholdning.

Mvh. Frederik

jeg kan fortælle dig at jeg har 3 andre tøser på mit modul som ville være interesseret :slight_smile: men vi kan alle kun lægge ca. 500… men så er der jo også en del :smiley:

Jeg er lidt i den samme situation, bortset fra at jeg bor i Odense og er kommet ind i København. Så hvis nogen kender til noget må i gerne sige til heh :slight_smile:

I kan måske bare bruge hinandes boliger når i er modsat af hinanden i henholdsvis Odense og København, hvis det drejer sig om visse sammenfaldende dage?

Hej,

Det ville være oplagt - jeg tvivler dog på, at kæresten min vil sætte pris på en anden overnattende. Hvis man derimod boede alene ville det da være oplagt (og billigt!).

Mvh. Frederik (som stadig leder efter et værelse i Odense).

Ja det ville selvfølgelig være en god løsning. Desværre er det noget familie i Odense jeg kun bor hos foreløbig indtil jeg får et sted at bo i i KBH. (Kommer fra Færøerne).

Hej

Har i overvejet kollegie i Odense? Jeg boede på HC Ørstedskollegiet de første to år af min bachelor. Huslejen lyder på 1700,- ca og inkluderer 16 m2 herunder eget bad/toilet og fælleskøkken. Billigere fås det vist ikke. Møbler kan desuden stilles til rådighed (skrivebord, opsatte væghylder etc). Kollegiet ligger få min’s cykeltur fra campus, hvor man jo læser de første 2-3 år.