Patientjournal

Hej. Er der nogen der har gode erfaringer med et simpelt patientjournalsystem der skal kunne holde rede på 3-400 patienter og kunne bruges både på PC og PDA samtidig, så jeg evt kan skrive på PCén og hele tiden være opdateret på PDAén.
papadoc

Hvor simpelt skal det være?
Patienttracker og handypatient´s, er to gode bud.

Jeg brugte selv Patientracker under et vikariat. Jeg ved ikke om det kan håndtere 200-400 patienter men jeg vil tro det. Det højeste jeg var oppe på var en 30-40 stk. men det gik også fint. Begge programmer er lavet til at at kunne fungere som journal system på afdelinger så de burde kunne håndtere en masse.
Begge har også et interface på PC´en der kan samkøres med Pocketpc´en, men det koster ekstra. Tilgengæld kan de godt give et bedre overblik.
Handypatients virker noget mere ambitiøst end patient tracker, men er også meget mere lækkert. Det gode ved det er at du næsten fuldstændig kan tilpasse det til lige det du har brug. Det dårlige er at det virker til at køre en smule mere langsomt, men mit er også installeret på mit storage card (det er patienttracker nu også).
Primære problem ved patient tracker er at selvom du kan lave de fleste ting om så det tilpasses det du skal bruge det til, vil det stadig være noget amerikansk i sin opbygning.

[quote=“mibb”:1unuaup6]Hvor simpelt skal det være?
Patienttracker og handypatient´s, er to gode bud.
[/quote]

Har du et link til handypatient?

Patienttracker har jeg prøvet, og synes det er noget tungt at danse med, men det kan være det bliver lettere med længere tidsbrug - så vidt jeg husker bygger man stille og roligt f.eks. diagnoselister op efterhånden som man får brug for dem. Det kan downloades (gratis) fra http://www.handheldmed.com

[quote=“mibb”:1dlhhhci]Hvor simpelt skal det være?
Patienttracker og handypatient´s, er to gode bud.
[/quote]

Har du et link til handypatient?

Patienttracker har jeg prøvet, og synes det er noget tungt at danse med, men det kan være det bliver lettere med længere tidsbrug - så vidt jeg husker bygger man stille og roligt f.eks. diagnoselister op efterhånden som man får brug for dem. Det kan downloades (gratis) fra http://www.handheldmed.com

http://www.handylife.com/handypatients.html

Det skulle være det. Patienttracker kan ganske rigtigt være lidt tungt at danse med i starten og det kræver at man gider at sætte sig ned og skrive alle sine mest brugte fraser + lidt diagnoser ind i det, men så er det nu også ganske glimrende. Ingen tvivl om at jeg nu nok ville vælge Handypatients hvis det ikke var for prisen og det faktum at det fylder en del når man køre det. Synes ihvertfald det kører lidt langsomt på min ppc. (toshiba e740). Men det er også meget ambitiøst. Man kan nu bare ikke lade være med at tænke på hvor langt bagefter vi er med EPJ til pocket pc i danmark, når man ser Handypatients.
Jeg kan desvære ikke sende dig min database til Patientracker da jeg ikke kan kopiere den ?!?. Men jeg kan sende dig en tekst fil så du kan kopiere teksten ind?