Palpation

Hej
Hvordan foregår faget “palpation” for medicinere de forskellige steder? Får man nogle noter og er der nogen der har nogle som jeg må se/låne?

Tak.

Kom til timerne, smid tøjet og kald det en fest.

Noter eller lærebøger behøver du ikke hvis du bare vil lære de grundlæggende håndgreb og metoder, så det bedste du kan gøre er vel at være opmærksom og øve dig på de ting du præsenteres for.

Hygge!

Man moedes og roer ved hinanden :up: .

Det er helt vildt erotisk :roll: .

Får I slet ingen papirer udleveret eller nogle anbefalede bøger at læse?

Jeg er selv biomekker og vores undervisning er jo lidt anderledes…
Men er der slet ingen bøger el. noter på jeres studier?
Er det alle 3 steder??

Da jeg for en del år tilbage havde faget i Odense, blev man anbefalet at købe musculoskeletal examination…

er selv fysioterapeut - og vi brugte “physical examination of the spine and extremities” af hoppenfeld. go bog, med gode illustrationer og beskrivelser.
“muscles - testing and function” af kendall kan vel egentlig også bruges, men kig i den inden du køber den…

håber du kan bruge det til noget…

1 Synes om

jeg har lige haft kurset dette semester.
De anbefaler Hoppenfeld som lærebog - jeg synes den var god, men hvis man ikke går op i palpation kan man godt klare sig uden!
Der bliver på E-learn (tror jeg nok) lagt et kompendie/dokument med lidt info om forskellige undersøgelser osv.
Men alt det skal du nok få at vide tids nok, når semestret begynder, så gør som mig og nyd sommerferien uden at tænke på andet end ingenting:)

Hej
Ved ikke om du læste lidt længere oppe… men jeg er kiropraktor-studerende… dvs. ikke kommende mediciner…
Vi bruger Hoppenfeld og nogle andre…
Men det var de der noter på e-learn du talte om… som jeg er interesseret i… er der mulighed for at jeg kan få dem igennem dig?