PÅ fredag

Hej til alle jer

Så er det på fredag alle får besked om de er optaget eller ej. Man kan ikke lade være med at bekymre sig lidt synes jeg. Jeg er nu rimelig sikker på, at jeg vil blive optaget, men alligevel. Jeg har ikke søgt nogen anden uddannelse - kun medicin.

Andre der også har en lille knude i maven?

Til jer der ikke kan vente kan jeg oplyse at kvotienterne typisk kommer kl. 24 torsdag altså natten mellem tors og fredag på DR.dk og sikkert også KOTs hjemmeside.

Som vanligt postes der link til det her på siden.

[quote=“frold”:1na3tp8e]Til jer der ikke kan vente kan jeg oplyse at kvotienterne typisk kommer kl. 24 torsdag altså natten mellem tors og fredag på DR.dk og sikkert også KOTs hjemmeside.

Som vanligt postes der link til det her på siden.[/quote]

Tak, jeg skulle lige til at spørge :slight_smile: . Gad vidst om de ikke også kommer på dette tidspunkt på “Selvbetjeningen” på internettet (hvis man har sådan en).

Det er sjovt at tænke på hvor mange mennesker der bider negle i disse dage. Langt de fleste ansøgere er selvfølgelig reelt sikret optagelse (p.g.a. frit optag på deres drømmestudie), men en del ansøgere kan ikke være sikre på at blive optaget…utroligt hvordan tilfældige decimaler for den sidste gruppe har en kæmpe betydning for deres fremtid!

Jeg selv søger ind på AU-Medicin, kvote 1; mit snit er 9,8.

knude i maven - og så alligevel… :slight_smile:

går også selv og venter på besked…
har søgt kbh 1, odense 2 og århus 3… Heldigvis har jeg søgt igennem kvote 2, så takket være odenses fantastiske optagelsesprocedure med samtale og test, og ikke mindst tidligt svar så er den værste nervøsitet til en side!! Odense har taget mig ind… :slight_smile:

“desværre” bor jeg i kbh, og vil gerne blive her, så knuden er bestemt til stede, men den kunne have været større…

(til gengæld har min pessimistiske hjerne idag tænkt tanken, at hvis jeg får standby i kbh - som jo var 1. prio - , men ikke optages umiddelbart, så skal jeg vente et helt år mere på mit tilsagn - nogen der ved om jeg har ret?)

sidst men ikke mindst - hvad får man tiden til at gå med før posten kommer på fredag???

krydser fingre for os alle sammen :slight_smile:

Kaster sig ud i et kæmpe 24/7-projekt, der tager al tid og tanke :smiley:
Eller finder en ligesindet og skejer ud af nervøsistet, til man segner om og ikke orker at være spændt…
Og på fredag køber man en stor flaske champagne når BREVET er i hus!

Ja og nej. Det er rigtigt, at du først starter året efter. Til gengæld er du SIKRET plads. D.v.s. at stand-by i praksis er det samme som et tilsagn. Så det ville jo også være super :bash:

Du har helt ret - selvom det nok ikke er det du vil høre :slight_smile:

Men man er da stadig sikret plads, ikke?! Så meget kan jeg da ikke have misforstået tingene… :?

Jo, næste sommer! Du får et bevis, hvis du har fået standby, men ikke kan begynde med det samme.

Fint fint :smiley: Så har jeg ikke fyldt masserne med løgne! - endnu :twisted:

hej drenge…

tak for svarene - tror jeg nok :slight_smile:

lige en dobbelttjek af at jeg har fattet den helt:

hypotese:
københavn vil tilbyde mig en stand-by plads.
odense har sagt de vil have mig.

resultat:
får jeg så stadig kun brev fra kbh med tilbud om standby, eller er der også brev fra odense med tilbud om optagelse… dvs. jeg får lov at vælge om jeg vil have standby i kbh og potentielt først starte fra næste år, eller om jeg vil starte i odense asap…

  • har vist desværre lige besvaret mit eget spgm. kan ikke forestille mig man får mere end et brev… (det var dét boxen med standby egentlig havde nogen betydning for) right??

well, anyway - fingers crossed… for hårdt!!!

Du kan f.eks. give dig til at gætte på årets kvotienter ud fra sidste års kvotienter og dette års ansøgertal (se kot.dk).

Her er et par gæt:

  1. KU-, AU- og SDU-Medicin vil alle opleve en stigning på 0,1-0,2.

  2. På en top-4 over studier med højeste kvotienter vil vi finde SDU-Klinisk biomekanik, KU-Medicin, KU-Psykologi og CBS-International business.

Så kan det være vi kan følges ad :smiley:
Jeg søger også AU-Med, kvote 1, snit 10,6 (10,3 korrigeret).

Jeg regner med at spise en bøf og nyde et glas rødvin på Gaucho, når brevet er i hus.

Held og lykke på fredag alle sammen 8)

Jeg har søgt 1. KU, 2. Århus og 3. prioritet Odense. Regner dog med at komme ind i København, så det jeg er mest spændt på er, om jeg kommer ind til sommer eller vinter.

Krydser fingre for sommeroptag! :roll:

  • Så jeg må vente til posten kommer, men skal da helt sikkert ind og se om kvotienterne kommer på i nat :slight_smile:

[quote=“Izo”:23zclpqu]Jeg søger også AU-Med, kvote 1, snit 10,6 (10,3 korrigeret).
8) [/quote]

Hold da op et snit :slight_smile: Der burde jo som du selv skriver ikke være noget, så det er jo bare at vente på bekræftigelsen :wink:

Jeg håber virkelig for jer alle at I kommer ind. Da jeg startede var jeg ikke sikkert på at ville læse medicin (regnede lidt med idræt, eller musikkons.), men nu kunne jeg slet ikke forestille mig andet. Studiet er godt planlagt, gode ferie, gode muligheder for at få job under studiet, og super studieordning (i hvert fald SDU)

Så glæd jer - nu er der kun ca 1½ dag før svaret kommer :smiley:

Jeg har KUN søgt på KU. Mit snit er 10,3. Tror I ikke jeg kommer ind?

det vil jeg bestemt tro du gør… :slight_smile:

Det ville også overraske mig hvis jeg ikke gjorde Men man er altid lidt usikker du ved…

Slap du helt af… :wink:

Om 10 timer ved du…

Nå ja det er selvfølgelig rigtigt. Men kvotienten er vel ingen garanti for at jeg er kommet ind, eller?