Overvejer medicin

Hej
Jeg håber det er ok, at jeg skriver her.
Jeg overvejer meget at søge ind på medicin til sommer, men er stadig en smule i tvivl. Jeg blev student for to år siden fra en samfundsfaglig linje og var egentlig sikker på det var den retning jeg også skulle gå på uni, men begyndte for et års tid siden at overveje medicin og har derfor suppleret de nødvendige fag.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at blive helt afklaret, så jeg vil høre, om nogen af jer på studiet kan komme på nogle ting, som I tænker vil være relevant at vide for sådan en som mig - måske nogle ting I gerne selv ville have vidst inden I startede?
Et andet spørgsmål. Medicin tiltaler mig, idet man får nogle redskaber til virkelig at gøre en forskel for andre mennesker, men indtil videre har jeg ikke den der dybe passion for de naturvidenskabelige fag. Kommer fag som kemi og biologi til at “give mere mening” på studiet? Altså når det bliver klart, hvad man skal bruge det til?
Vh

Hej,

En ting der er væsentlig at overveje allerede inden man starter på studiet er om livet som læge er noget du kan forene med det liv du ønsker at leve. Her tænker jeg på at mange læger har en travl hverdag og har mange bolte i luften. Tilmed kan der være skiftende arbejdstider og i mange specialer også natarbejde. I forbindelse med en hoveduddannelse (og også KBU for de fleste vedkommende) vil der være pendling. For manges vedkommende er den periode i livet også den samme periode hvor man måske stifter familie og tiden kan være lidt knap. Planlægning er i hvert fald en nødvendighed.
Ovenstående kan være tanker der er svære at gøre sig når man står som 18, 19 eller 20-årig, men det gør dem ikke mindre væsentlige for en dag er man i slutningen af 20erne og måske ved at være færdig med sin uddannelse og så kommer arbejdslivet og livet som læge.
Jeg mener at disse tanker er væsentlige i forbindelse med uddannelsesvalget.

Studiet er tidskrævende, men hvis man bruger den rette mængde tid kan man klare det. Heldigvis er det meste rigtig spændende :slight_smile:

Venligst
KmK