Oversigt over salg af privatpraksis

Er der en side hvor man kan finde oversigt over ydernumre/privatpraksis til salg? Jeg tænker indenfor dermatologi.

Mvh

Al handel med praksis sker via praksisbørsen via ugeskriftet - dertil kommer at mange praksis - dermatologi nok i særdeleshed ikke kræver opslag - fraset nordjylland, hvor der er en aktiv annoncering:

http://job.ugeskriftet.dk/

http://job.ugeskriftet.dk/resultat/dermato-venerologi-fuldtidsydernummer-lja-62814183.aspx?jobId=LJA-62814183&list=SearchResultsJobsIds&index=1&querydesc=SearchJobQueryDescription&viewedfrom=1

Men hold øje med ugeskriftet - endnu bedre have et netværk blandt privat praktiserende dermatologer…

Utrolig mange praksis sælges som skuffesager. De mest attraktive praksis (jeg tænker her nok mest speciallægepraksis) bliver ikke slået op. Interesserede købere henvender sig til speciallægepraksis (har en føler ude i god tid) og typisk til de praksis hvor klinikejer er over 60. Derfor handles mange speciallægepraksis også til fuld goodwill. Prisen er sjældent til forhandling.

Vil det sige at man nemt kan komme til en praksis i nordjylland som dermatolog (forbeholdt at man har pengene)? Jeg har altid haft den opfattelse af at en privatpraksis i derma/opthalmo kunne man godt glemme medmindre man var del af en eller anden mystisk cigarklub som jeg aldrig rigtig har regnet ud hvad er.

Når jeg søger derma på ugeskriftet kommer der 0 resultater op.

Man kan altid åbne en privat praksis - men skal man have overenskomst med sygesikringen, så kræver det at man har et ydernummer. Disse styre den pågældende region.

Om det er nemt at åbne en hudlægepraksis i Reg. Nord - det ved jeg ikke. Men næppe, særligt dermatologi er jo et speciale med nærmest overproduktion af læger. Så det marked er vist mættet - om ikke, så inden længe.

2 Synes om

Du skal kontakte praktiserende dermatologer og du skal besøge dem. Du skal vise en interesse og i skal connecte. Det private marked er privat. Der skal ikke laves opslag eller sættes et til salg skilt op.

Prisen på goodwill skal dog godkendes af Foreningen af Speciallæger ( FAS) og skal følge nogle bestemte regler for fastsættelse. Ligeledes skal et salg godkendes af regionen. En region kunne godt sige nej, hvis nu planen var at nedlægge den pågældende kapacitet. Endelig skal du have din bank med på at du må bruge 5-8 mio på at købe en praksis. Jeg havde Sydbank og de var håbløse og svære at få med på mit eget køb. Da jeg skiftede til lægernes bank blev handlen godkendt på mindre end 48 timer.

Held og lykke med det :slight_smile:

3 Synes om

Svarer lige med her, da jeg oprettede tråden i sin tid. Derma er SVÆRT at få ydernummer i. Det kan ikke tydeliggøres nok. Hvis målet i sidste ende er at vælge dermatologi udelukkende grundet den høje knækgrænse, og dermed indtjening, så er der lang vej forude. Både grundet hvor svært det er at få hoveduddannelse, mangel på slutstillinger(med alt respekt for specialet, så er der mere behov for almen medicinere og akutmedicinere f.eks.).

Vælg ud fra interesse - det kan ende med du skal være i derma i mange år uden at få ydernummer, hvis du går den vej.

Bare det, at der bliver slået 1. reservelæge stillinger i dermatologi op, hvor de kun vil ansætte speciallæger bør fortælle alt, hvad man har behov for at vide om det speciale.

Ja, præcis. Jeg har kun set det ske i thoraxkirurgi udover derma.

Nu er der kommet ny goodwill oversigt for almen praksis: https://www.laeger.dk/sites/default/files/plo_analyse_goodwill2021.pdf