Overflytning og spv kursus

Hejsa jeg har fået godkendt overflytning fra AU til KU
Ved i hvorledes jeg er stillet ift. mit spv kursus som jeg tog i foråret? Kan jeg tage det med derover og arbejde direkte? Eller skal jeg gennemføre nyt spv kursus i København?

Vh. Martina

Ved ikke helt hvordan det er med Kbh. Men dem der har taget et spv kursus i region midt (Aarhus), kan sagtens tage vagter for region Nord, de skal bare lige skrive en besked til spv vikarbureauet i den region de gerne vil tage arbejde i.

1 Synes om

Tak for svar!

For alle andre som falder over denne tråd kommer her et svar fra fadl i Kbh:

For at kunne blive oprettet som vagttager hos os, skal du først og fremmest igennem en faglig vurdering.
Når du har været til en faglig vurdering, skal du også igennem en akkreditering, som omfatter et brandkursus, et orienteringsmodul og måske også et Psyk.Modul, men alt dette, vil du høre mere om til den faglige vurdering.

NB: Det er vigtigt at du bor i KBH og enten læser på KU eller SDU eller AU og har mere end 96 SPV-timer optjent via dit SPV-kursus i Aarhus/Odense/Ålborg, for at kunne blive oprettet som vagttager hos os.

Så dermed er det meget muligt :slight_smile:

2 Synes om

Hej Martina

Hvilket semester gik du på da du fik overflytning, og kan du fortælle lidt mere om det? Overvejer selv at skifte fra AU til KU, havde dog bare tænkt på at søge ind ved kandidatansøgning. :slight_smile:

Min søn skal i et forløb på riget og derfor fik jeg ekstraordinært godkendt min overflytning. Ellers er det rigtigt at det er meget svært at få lov, man skal have tungtvejende personlige grunde, som jeg så har.
Har desuden hørt noget med at ekstremt få studerende om året tilbydes plads mellem bachelor og kandidat, fordi pladserne opfyldes af KU’s egne bachelorer. Så chancerne er generelt bare meget små. Men prøv!

Prøv at ringe til vikarbureauet og høre :slight_smile: Jeg har ikke hørt om nogen der kom herned for at tage vagter, men jeg ved at nogle fra SDU tager vagter i København etc.
De andre steder drives af fadl, mens det i Aarhus er vikar region midt, og om der er andre regler af den grund det ved jeg ikke.

Hej @Martina
Jeg har skrevet en privat besked til dig omkring din overflytning :slight_smile:

Som jeg har forstået det kan du godt tage vagter i Aarhus. Problemet er mere at få kurset. Jeg bor i Aarhus, men læser i Aalborg. Jeg kan ikke tage kurset i Aarhus da jeg læser i Aalborg. Jeg er så to gange blevet afvist på kurset i Aalborg pga jeg bor i Aarhus. De opfordrede mig dog til at søge for 3 gang så må vi se om det lykkedes😊deres begrundelse er at de oplever at folk får kurset og så bagefter søger overflyttelse til Aarhus hvilket jo er fair nok. Mit problem er bare jeg gerne vil have kurset, men føler mig lidt som en lus mellem to negle.