Overflytning fra AU til KU

Hej!

Jeg ønsker at søge overflytning fra AU til KU. Jeg kommer selv fra Sjælland, og har boet i Aarhus og læst medicin et par år nu, men en person i min familie er desværre gået hen og er blevet alvorligt syg, og ønsker at være tættere på min familie.

Jeg synes det er svært at formulere en motiveret ansøgning som både er saglig, personlig og velovervejet, og vil derfor spørge herinde, om der er en venlig sjæl, der selv har søgt overflytning, hvis ansøgning jeg må læse.

Jeg ved, at det kan være en enormt privat sag, og det respekterer jeg! :slight_smile:

Tak på forhånd
Vh Jens

Hej Jens

Jeg søgte om overflytning i efteråret. Jeg kan desværre meddele, at det er helt umuligt. Min mor var alvorlig syg, og jeg selv blev også ramt i samme periode, men de afviste min ansøgning om overflyt fra AU til KU. Det er kun og kun, hvis man selv har en sygdom, som KUN kan behandles i hovedstadsområdet eller hvis man har et barn hvis sygdom kun kan behandles i hovedstadsområdet. KU mente min egen sygdom kunne behandles i Århus og min mor i følge dem ikke er “tæt” familie. Det skal være ens eget barn.
Studenterambassadøren på KU læste min ansøgning igennem før afsendelsen. Han mente at jeg var en af de få som havde de bedste kort på hånden til at få det igennem, men udfaldet blev desværre anderledes.
At du har en person i din familie som er blevet alvorlig syg er dermed slet ikke nok til en overflyt. Beklager og god bedring til jer alle.

1 Synes om