Overflytning Aalborg -> SDU

Hej, jeg skal læse medicin i Aalborg til sommer, men er nysgerrig i forhold til om man kan overflyttes f.eks til Odense, hvis det på et tidspunkt skulle blive aktuelt? Måske der er nogen som evt har erfaring med dette?

Hej Marie,

Velkommen til studmed :smiley:

Principielt kan du overflyttes, men kun mellem bacheloren og kandidaten. Dvs. som færdig bachelor kan du søge din kandidat på SDU uanset om din bachelor er fra AAU, KU eller AU. Men det er ikke sikkert at der er plads. Universiteterne er forpligtiget til at tage “deres egne” studerende først og kun hvis der er ledige pladser bliver de fordelt til bachelorer fra andre universiteter.
Jeg ved ikke hvor mange pladser SDU normalt har, men jeg ved at der plejer at komme en del nordmænd, der har læst bacheloren i Polen, Slovakiet eller andre steder, ind på kandidaten på SDU. Dette indikerer jo i hvert fald er pladser.
På AU ved jeg at det er meget svært (i år var der ingen pladser overhovedet), og på KU er historien næsten den samme (=meget få pladser).

Håber at det hjalp dig lidt. Ellers må du skrive igen :wink:

Dbh.
KmK

Af hvad jeg er informeret, så kan du ikke overflyttes som sådan udover imellem bacheloren og kandidaten.
Men ellers kan du prøve at blive optaget på SDU igennem UniTest, imens du studerer på AAU?

Det burde kunne lade sig gøre. Jeg har set mange tage deres bachelor i et østeuropæisk land, og kandidat i SDU. Så kunne sagtens forestille mig du ville blive prioriteret over disse.

Man kan godt søge om optagelse under bacheloren, hvis de vel og mærke er ledige pladser… det har der ikke været i ca. 10 år… men ledig pladser bil blive slået op på skolen hjemmeside (sådan er det i hvert fald for KU og AU)