Osval 1 og tidlig klinisk ophold

Er det muligt at tage på skiferie i uge 7 2006, hvis man skal på 4 sem efter jul? Jeg har nemlig forstået det sådan, at man starter med en måneds undersvisningsfri, som er beregnet til 2 ugers Tid. Klinisk Oph. og 2 ugers forberedelse af OSVAL 1? Men hvad består denne forberedelse i og er den meget vigtig? Man skal vel først aflevere OSVAL’en i slutningen af 5 sem.? Ville I vudere at det er uklogt at tage afsted i den periode?

Hej

Det afhænger af, om du selv eller Panum arrangerer dit TKO…?

Men hvis du selv gør, så er der ingen problemer med OSVAL-forberedende forelæsninger og skiferie. Forelæsningerne kommer to gange: først i semesteruge 1-2 og de samme igen i semesteruge 3-4. I øvrigt kan du jo tage dem igen på 5. semester, hvis det er.

Og så er det jo - som med alle forelæsninger - individuelt, om du overhovedet får noget ud af dem…!

Det ville jeg nu tage meget roligt.
Du kan jo selv arrangere et klininsk ophold i f.eks. sommerferien.

Og med hensyn til OSVAL’en, ja så er det vigtigste at du har gjort dig nogle tanker om hvad du vil skrive om, og har en ide om hvem din vejleder skal være, og så kan du jo som før foreslået tage forelæsningerne i den anden af de to to-ugers perioder.

Stella.

Jeg skulle selv på 4. og tog i sin tid på 4 ugers skiferie. Var på selvarrangeret TKO i sommerferien, og OSVAL’en blev skrevet på 6. :wink: