Optagelse på medicinstudiet

Det ved jeg godt. men da jeg skal tage stx til næste år, og har fået af vide at jeg skulle søge på nettet efter Kiru, og ikke fandt så mange hjemmesider med noget der bare mindede om det jeg kunne bruge, ville jeg spørge her. Også får at kunne spørge nogle professionelle om mine spørgsmål.

Hvis du søger på kirurg skal du nok finde noget.

Nicolai her er svaret på alle dine problemer

http://lmgtfy.com/?q=kirurg+uddannelse

-PelleP

Det er måske næsten at hjælpe for meget.
De unge skal lære at være selvstændige… har de ikke haft “google” på skoleskemaet?

Jeg har læst medicin et stykke tid nu, men jeg har aldrig hørt om en “kiru”. :doc:

Ja, ordblindhed er altid pisse sjovt at gøre grin med. facepalm

BS - du er jo godt klar over hvad der menes med kiru, så den der var ret unødvendig. :x:

Åndskyld :oops:

[quote=“gundestrup”:2emiqzcm]6 år på medicin studiet
4 år med turnus, uklass. stillinger, + introstilling
(+3år phd?)
+5 kursus stilling (uddannelses stilling)

18år inc. phd, så er du nyuddannet speciallæge.[/quote]

Det kan da gøres meget hurtigere: 6 års med.-studium, 1 års turnus, 1 års introstilling og 4-5 års uddannelsesstilling. Det er nemt at blive kirurg for tiden, så man behøver ikke ph. d. osv., efter hvad man har fortalt mig.

apopov

Det passer desværre ikke (i hovedstandsområdet) ortkir. fx.
men du kan “spare” 3års phd og 2års ukvalifiserede stillinger, hvis du vil være alm. prak. læge i ydreområderne, eller hvis du vil være psyk, arbejdsmiljø mediciner, eller rejse langt til jylland.

Dvs din minimale studietid, vil så være … 13år.

Man kan så oplyse at det er de færreste som vil gennemføre studiet normeret (pga. mgl. reeksamener-som nu er blevet geninført på KU), under gl. ordning var det under 2%, jeg tror desværre ikke at 2000 ordningen har hjulpet på dette.

mvh
svend

Der skulle i hvert fald være ubesatte hoveduddannelsesstillinger i organkirurgi, men det kan godt være, det ikke er i københavnsområdet.

apopov