Optagelse på medicin-studiet

Til gengæld er whiskyen billig i Danmark… I modsætningen til Norge :smiley:

Er der så mulighed for f. eks. at tage ud og være læge i en eller anden lille norsk flække i 3 måneder, og så tjene kassen eller hvad? Hvorfor er der så stor lønforskel mellem læger i Danmark og læger i Norge?

Ja - de 30-50.000 om ugen er kun vikariater à nolge uger/mndr - hvor man ikke har fået fat i en norsk læge, he he! :doc: Jeg vil også tilføje at Finnmark er et helt ok sted at arbejde (naturen er bare helt utrolig flot!) - det er langt til sygehus, dermed får man som distriktslæge/ambulancepersonnel lang behandlingstid hos patienten, ofte står man alene med ansvaret i lang tid - ret hyppigt får man følge med i lægehelikopter/fly/ambulancebåt etc - så er man en lille adrenalinjunkie som mig, er det jo perfekt! :smiley:

Norske piger er også blandt de kønneste i verden…

Ihhh, tak for det…blunk blunk, hi hi! :oops:

Der henvises til http://www.doktordating.dk :stuck_out_tongue:

Hvad er mulighederne egentlig for at komme med på lægeambulance i Danmark, som studmed?

Altså Frold! Hvis jeg kunne så gav jeg dig en advarsel for ekstremt dårligt udført “Kirsten-Giftekniv-arbejde” :lol:

I København er der pænt meget rift om det… Du kan under dit anæstesiologiske ophold få lov til en enkelt dag eller to, hvis du er heldig. Hvis du søger om at få et VKO og køre med, så skal du være 1 ud af 100 for at få det (næsten)…
Så det er ikke helt nemt. Ved ikke om man kan få lov til at køre med normale ambulancefolk som studmed…

I Odense er det normalt at ens faglige tutor på 1. semester arrangere at man kan køre med på en ambulancevagt. Det er selvfølgelig hverken helikopter eller lægeambulance, men det kan nu sagtens være spændende. Det er bare at krydse fingre for at der sker noget… :stuck_out_tongue:
Man kan i øvrigt til en hver tid senere på studiet gå ned og banke pænt på og høre om man ikke må få en tur - det må man gerne :smiley:

What?.. What the?.. What!?

Det lyder da fedt! Vil de virkelig gerne gøre det for en stakkels medicinstuderende? Jeg mener, der er jo ikke så meget plads og man kan jo komme til at gå i vejen og sådan…

Det er flere af mine studiekammerater der har kørt med Falck i Odense - det plejer ikke at være noget problem… Men man får jo ikke lave noget selv - bortset fra evt at bære det tunge udstyr, ha ha! :lol: Jeg har flere gange selv haft hospitant med i ambulancetjenesten - og det er jo bare hyggeligt - i nogle situationer kan man jo ikke have for mange hænder…