Optagelse på medicin 2022! KU: 10,5(10.4) SDU: 10,3 (9,9) AU: 10,2(10) AAU: 10 (9,9)

den hedder vidst noget med minansøgning.au

1 Synes om

Jeg er kommet ind til september på KU :partying_face:

4 Synes om

Kommet ind via Kvote 2 på KU. Tror aldrig jeg har været så nervøs før hahaha tillykke til alle der kom ind.

6 Synes om

Er jeg den eneste der ikke kan komme ind på AU’s hjemmeside?

Nej, jeg kan heller ikke komme ind :sweat_smile:

1 Synes om

Jeg kan heller ikke.
Hedder den Minansøgning.au.dk?

Ja, Minansøgning.au.dk

Så har man fået svar og man er sku blevet optaget på AU wuhuuuuu. Fældede måske en eller to glædestårer hihi

6 Synes om

Den gik sgu hjem - jeg er inde på AU

7 Synes om

Wauw.

Jeg er kommet ind på SDU med 28 point.

Wauw jeg er glad og stolt.

Med et snit på 6.0 i gymnasiet troede jeg aldrig jeg kunne blive dygtig til noget.

Blev sygeplejerske og fandt ud af at jeg var rigtigt god til både det akademiske, det menneskelige og alt hvad der handler om sygdomslære, medicin osv.

Da jeg blev færdig som sygeplejerske kunne jeg ikke søge ind på medicin grundet det daværende bachelorloft på 6 år.
Eter 2 år søgte jeg ind på en kandidat der hedder den sundhedsfaglige kandidat.
Lige inden jeg skulle til at skrive speciale fandt jeg ud af at der var kommet et kandidatloft så man ikke kan komme ind på en ny bachelor hvis man har en kandidat.

Jeg tog en chance, droppede ud af mit kandidatstudie, søgte ind på medicin, og er nu optaget til februar på betingelse af bestået matematik A inden da.

Wauw en rejse gennem et system der ikke altid er nemt at navigere i.

Nu er jeg endelig kommet ind på mit drømmestudie, noget jeg før i tiden ikke engang har turde drømme om.

Der er nogle helt særlige læger derude jeg har mødt på min vej, som selv har måtte over nogle bump og er startet med at studere i en sen alder som har givet mig troen på det og en masse gode råd. Dem er jeg virkeligt taknemmelige for at have mødt.

Wauw. Sikke en Juli måned med Jonas Vingegaard der vinder Tour de France, og nu er jeg Gud hjælpe mig også optaget på medicinstudiet.

Et godt råd til andre kommende stud.med der måske en dag skal gennem kvote 2 optagelsessystemet: Lad være at fortælle for mange om det før du evt. er optaget. Det er alt for meget unødigt pres. Hold nu op der er mange der har heppet på mig og hvor er det fedt, men puha, det er også lidt højt spil at tale højt om sine mål og aspirationer i den her ret svære udvælgelsesproces.

Og for pokker hvor jeg trippede, svedte, og endda talte i øst og vest på en eller to af standende til MMI.
Det var lige lidt for nervepirrende at få et resultat hvor man ved at man nok kun lige får bagdelen med op over grænsescoren

9 Synes om

Hvad var jeres kvote 2 fagsnit og resultat til unitest (dem, der kom på AU), hvis I søgte kvote 2, hvis jeg må vide dem?

Jeg er også kommet ind på AU gennem kvote 2 med 10,5 i fagsnit og 58 i Unitest :blush:

Gå gerne ind og udfyld denne lille statistiske undersøgelse for fremtidige studerendes skyld, samt for dem der ikke blev optaget i år:

2 Synes om

Tillykke til jer nye stud.med’er…

Jeg har opdateret emnet, per tradition, til at indeholde snit.

3 Synes om

Tillykke til alle jer der kom ind!! Har også lige fået brev fra AU - og I kid you not, jeg blev optaget på stand-by med 9,9 i snit til vinterstart!

Jeg gik i seng vel vidende om, at jeg ikke kommer til at komme ind (jeg blev sur på AU hjemmesiden pga crash), så vågner jeg op og vil kigge på afslagsbrevet, også er det et optagelsesbrev LOL

Det bliver så hygge, få godkendt jeres pladser! <3

5 Synes om

Jeg kom ind på kvote 2 AU med fagsnit på 10,1 og unitest på 64 :blush:

3 Synes om

Wow! tillykke med alt dit hårde arbejde! Jeg er helt sikker på, at du (såfremt medicin vedbliver at være spændene og vejen for dig) bliver en fremragende læge med en tung ballast af erfaring.
God fornøjelse med studiestarten.

1 Synes om

Tusind tak!

Ja lidt praktisk erfaring både med det akademiske og det professionsmæssige er en god ting at have med tror jeg

1 Synes om

Må jeg spørge hvor gammel du er? :slight_smile:
Jeg er selv 34 og starter på AU nu her i august

Jeg er 29.

Der er masser af år på arbejdsmarkedet endnu, selv hvis man er nyuddannet som 35-40 årig

1 Synes om