Optagelse på AU

Hej
Jeg søger et godt råd ifht optagelse på medicinstudiet på AU. Jeg søgte om optagelse i 2004, men fik desværre afslag. Jeg er sproglig student fra 2002 ( gennemsnit 8,5 ) og har derefter taget mat A, fys B og kemi B på GSK. I november 2003 rejste jeg til London hvor jeg boede og arbejdede i 8 mdr, heraf 4,5 mdr. på et børnehjem for udviklingshæmmede. Nu er jeg startet på biologi på tværs studiet på SDU for at samle flere point, men er meget i tvivl ifht til dette valg. For det første dumper 75% plantebiologieksamen og 40% i kemi. Hvis jeg kommer til at indgå i disse statistikker vil dette år jo være spildt for mig og det ser jo ikke ligefrem godt ud på papirene at være dumpet! Derfor overvejer jeg kraftigt at droppe ud fra dette studium og rejse tilbage til London for at arbejde som hjælpelærer for handicappede børn på samme institution ( børnehjem, skole og hospital ) hvor jeg tidligere arbejdede hvor jeg dengang var ansat som en slags pædagog. Jeg er bekendt med at dette ikke vil give mig flere point men jeg har en fornemmelse af at jeg har brug for mere relevant erfaring. Hvis jeg rejser til London er jeg i tvivl om jeg skal blive der indtil sommer eller om det er bedre at rejse derfra i februar for at tage på højskole ( enten Rønde med sygeplejelinie eller Egmont hvor man kan blive personlig hjælper ved siden af højskoleopholdet ).
Jeg har virkelig brug for et godt råd.
Venlig Hilsen Tanja

Du får nok det bedste råd ved at henvende dig til en studievejleder på SDU eller hos IVU-C.

Kender desværre ikke så meget til Au. Men virker da, som et godt grundlag du har nu… umiddelbart vil jeg ikke tro at du får flere point ud af at tage tilbage og arbejde, da du har været over 6 mdr. i udlandet, det i sig selv skulle være nok til at give dig point, tror nok det er 5 stk.