Optagelse, medcin

Hej jeg er ved at blive færdig med gymnasiet, og jeg har et snit på 9,5-9,6 med bonus. Jeg kommer selvfølgelig ikke ind på medicin via kvote 1. Men jeg har søgt ind på KU, og andre universiteter via kvote 2. Jeg har også haft praktik på et hospital, I Pakistan, I 4 uger. Dette har jeg også skrevet i min kvote 2 ansøgning. Vil I mene, at der er en sandsynlighed, for at jeg kan komme på medicin via kvote 2?
Tak

desværre, nej, ikke så stor sandsynlighed. Skal dog ikke sige om du vil klare dig igennem kvote 2 optagelse på SDU og AU.
Det bedste du kan gøre er at lade være med at lukke din studentereksamen og tage fagene om mhp. forbedring af snit.

Hvordan kan man lade være med at lukke sit gennemsnit :slight_smile: ?

ved ikke at gå til sidste eksamen og tage enkeltfag de(t) kommende år, dvs. man får ikke hue på nu.

1 Synes om

Får man ikke -3 for den eksamen, man ikke dukker op til så :thinking: :thinking: og gælder det også STX? :slightly_smiling_face:

sorry, I don’t know. Men det gælder vel alle gymnasiale uddannelser?

Så får du bare -3 på stx og vil dermed stadig få din studentereksamen… det kan man ikke… du kan kun forbedre de enkelte fag efterfølgende og så søge kvote 2 med bedre snit i de relevante fag…

1 Synes om

Så du mener, at man godt kan ændre på snit efter, man er færdig? :slight_smile:

Nej, nej du kan ikke ændre på dit karaktergennemsnit når du er færdig… men i kvote 2 kigger de primært på de relevantefags karakterer… og dem kan du ændre på ved at tage dem igen, på fx enkeltfag eller aftenskole… når du så søger kvote2 sender du dem med sammen med dit karakterbevis og de kigger på begge dele… du vil aldrig kunne ændre dit samlede snit i dk med mindre du dropper ud og starter igen.

1 Synes om