Optagelse Ku 22

Goddag.
Hvad har i om tanker, jer som fortroligt følger med, omkring adgangskvotienten til medicin på ku sommeren 22? Falder den yderligere fra de 10,5 den var sidste sommer, eller kan den finde på at stige, i så fald, hvor meget?
Jeg har lige færdiggjort mit studenterkursus med et snit på 11,0 og jeg håber inderligt at det er nok til at blive optaget. Fingers crossed.
Tak for jeres tid.

Hej,
Jeg tror, at adgangskvotienten vil ligge omkring 10,4-10,6 for KU, så jeg tænker, at du kan være ganske rolig :blush:
Det er svært at forudse, hvad adgangskvotienten bliver, idet mange faktorer spiller ind. Det kommer for eksempel også an på, om nogle af eksamenerne bliver aflyst til sommer - og hvilke.

I 2018 var adgangskvotienten 11,4 (KU), som er det højeste jeg har set indtil videre. Hvis man regner hurtigstartsbonus fra, fås 10,56 (11,4 / 1,08 ≈ 10,56). Dvs. det er meget muligt, at den stiger med 0,1 eller 0,2, men det er uhyre usandsynligt, at den kommer op på 11.
Du kan altid søge en standbyplads, hvis du vil være på den sikre side. Og tillykke med dit flotte gennemsnit!

Held og lykke med optagelsen til alle jer, der søger ind til sommer! :smiling_face_with_three_hearts: