Optagelse i kvote 2

Når man nu søger i kvote 2 her i 2008, bliver ens ansøgning og motiverede ansøgning så sammenlignet med dem, man skrev i 2007? (selvfølgelig forudsat at man søgte der :slight_smile: ) Jeg tænker på, om de kigger specielt på, hvad man har lavet af aktiviteter, siden man søgte sidst?

Hilsen Nethe

Det tror jeg er op til dig at fremhæve i din ansøgning - deraf motiveret ansøgning…

[quote=“Nethe”:9vnz67no]Når man nu søger i kvote 2 her i 2008, bliver ens ansøgning og motiverede ansøgning så sammenlignet med dem, man skrev i 2007? (selvfølgelig forudsat at man søgte der :slight_smile: ) Jeg tænker på, om de kigger specielt på, hvad man har lavet af aktiviteter, siden man søgte sidst?

Hilsen Nethe[/quote]

Du mener om de har gemt de gamle, og så hiver dem frem fra arkiverne når de modtager dine nye? Det kunne jeg umuligt forestille mig de gad- du skal jo gøre arbejdet for at overbevise dem, ikke dem som skal arbejde for at blive overbevist.

Jeg mener at det , jf. bl.a. persondataloven og forvaltningsloven, ikke er tilladt at arkivere oplysninger, som knytter sig til en afsluttet sag, dvs. i dette tilfælde en tidl. og afsluttet kvote2-ansøgning. Endvidere må der ikke udveksles oplysninger - uden samtykke - mellem de forskellige universiteter (næppe en sandsynlig situation) i forbindelse med behandling af kvote2-ansøgninger. Dog må der udveklses oplysninger mellem de forskellige fakulteter, studienævn mv. ved den samme uddannelsesinstitution. Altså søger du både odontologi og medicin ved KU og angiver forskellige oplysninger vil det teoretisk set kunne “opdages”!

Hvis man i sin ansøgning i 2007 har angivet en aktivitet, som man så ikke angiver i sin ansøgning, vil universitetet så undre sig?

Øhh?
Altså hvis du søgte sidste år og søger igen, og din ansøgning har ændret sig?
De kigger nok ikke på den, og de kan nok ikke huske dig.

Ved godt, det lyder lidt mærkeligt :smiley: …men det drejer sig om, at jeg er blevet uvenner med min gamle arbejdsgiver, så jeg har egentlig ikke lyst til at skrive i ansøgningen, at jeg har arbejdet hos vedkommende. Og så var det, jeg tænkte, om dem, der sidder med min ansøgning vil undre sig over, hvorfor jeg ikke har skrevet det på her i 2008, når jeg gjorde det i 2007.

Næ, jeg ville bare undlade at skrive det.
Det er en ny sagsbehandling, og det ville undre mig, hvis de kiggede tilbage…

Ok…tak:-)…så er jeg lidt mere rolig…jeg har også lige et helt andet spørgsmål… skal man bruge en avanceret lommeregner på medicinstudiet?..altså en med CAS…eller er det nok med en helt almindelig gammeldags en?

Du skal i hvert fald bruge en, der kan regne med logaritmer og eksponentialfunktioner, men mere mener jeg ikke, at der er brug for…

  • Mikkel

Ok…for jeg har en gammel TI-83, som jo er ganske udmærket :slight_smile: …men jeg har også en casio class pad manager, som kan alt muligt sindssygt, som jeg alligevel aldrig finder ud af…og hvis det ikke er nødvendigt at have sådan en, så sælger jeg den…

Sælg du den bare - din TI-83 kan mere end jeg nogensinde vil kunne bruge den - eller har brugt en lommeregner til under studiet…