Optagelse 2007

Hej

Langt om længe har jeg fået taget mig sammen og sagt til mig selv at det er medicin jeg skal. Men nu er jeg så bare i tvivl om det i det hele taget kan lade sig gøre…

Jeg er mat. student, arbejdet på et plejehjem, gymnastik instruktør, læst et år naturvidenskab på uni, 4 mrd på højskole…

Jeg endte uheldigvis med et lidt lavt gennemsnit fra gym, men det næste år vil jeg rode bod på det. Er det så realistisk for mig at jeg akn blive optaget ???

<Håber nogen vil svare mig, så jeg kan få en ide om det kan lade sig gøre ??

Det kan da godt lade sig gøre, men du skal nok arbejde lidt for det:

  1. TJEK universiteternes hjemmesider og find ud af, hvad de forskellige universiter lægger vægt på i ansøgningen. Ring til studievejlederne.
  2. Målret dine aktiviteter imod det universitet du vil ind på, så du kan samle flest mulige point sammen.
  3. Når du har nok point skal du skrive en super ansøgning / motivationsbrev / levnedsbeskrivelse inden 15 marts.
  4. Bed til de højere magter og vent til den 28. juli 07.

Det funkede for mig i 2001 :slight_smile:

Best of luck

Du skal virkelig knokle for at samle så mange RELEVANTE point som overhovedet muligt…Du skal tænke på at der er en grænse for hvornår man overhovedet får læst sin ansøgning! For det første skal dit gennemsnit være over 8,0. men samtidig skal det også være overt 8,0 i fagene dansk, engelsk, mat, fysik og kemi… Jeg har selv brugt fire år på at samle point men det har været det hele værd, da jeg endelig er kommet ind i år. Det som du har foretaget dig lyder fint, men hvis jeg var dig ville jeg tage 6 mdr til udlandet Fx NCYPE i England. Tjek http://www.ncype.org.uk. Det er en inst/hospital/skole for børn med epilepsi. God løn og arbejdsforhold. Brug din tid konstuktivt… Udlandsophold er vigtigt og desuden også frivilligt arbejde. Dette kan du både gøre i udlandet og i Danmark…
Der er forskellige krav alt afh. af uni, så undersøg kravene nøje. Sidst men ikke mindst skriv en fremragende ansøgning og husk at vedlægge alle bilag. Ansøgningen har uhyre stor betydning, så forbered dig allerede nu!
Håber svaret kan bruges.

Et par forslag om hvor du måske kan få afklaret nogle af dine spm:

prøv at møde op til universiternes Åbent-hus dage, da kan du snakke med studenterstudievejlederne.
Prøv evt. at tage kontakt til din gamle studievejleder fra gymnasiet, de kan sikkert hjælpe.
Prøv at skrive til studievejledningen på de 3 universiteter…