Operationer LIVE!

Læger på i hvert fald New York University Hospital webcaster en række operationer; bl.a. kan man d. 31. august opleve neurokirurgerne operere for en cerebral tumor.

En læge fra NYU giver den lidt morsomme forklaring på websitet, at det skam er for at forlige patienterne med den operation, de skal gennemgå - som om man vil se, hvordan de for eksempel åbner kraniet og skærer i den blotlagte hjerne!

Tjek fx denne temporale lobectomy

Umiddelbart lærerigt.

Uhh, hvor spændende. Det skal der helt klart kigges lidt på fra min side.

apopov

Nu er neuro OP jo også dem man lærer mest af ved at se på :smiley: :wink:

Det var fandme et underligt klinik ophold på neuro kir.

så er det også set… ved dog ikke helt hvad det skal bruges til :roll:

Wauw det er ret spændende at se nogle af de andre indlæg også men jeg håber også at få tid til at se operationen d. 31. august.

Dog er det en smule “amerikaniseret” og jeg synes egentlig det er lidt irriterende at de bruger tid på at besvare spørgsmål fra emails fra seere under en operation i stedet for at fortælle hvad de laver/finder… Men det er nok også bare et ønske da jeg kun har en meget beskeden erfaring med operationer!

Spændende! Har lige været inde og lure lidt på deres gastric bypass. Glæder mig til der kommer mere!

Men hvorfor overrasker det mig ikke, at netop amerikanere finder på det her?

Amerikanere er ikke de eneste. Jeg har adskillige optagelser på CD’er indenfor plastikkirurgi liggende jævnfør det skrevne formål.

Hvor man kan købe disse? Tjae, på konferencer eller over nettet. Google is your friend. :slight_smile: