Ønskes: Bedre arbejdsforhold på sygehusene!

Jeg har modtaget denne mail, så kan I jo tage stilling til om det er noget I vil skrive under på!

[align=center][size=4]Haves: Evner, vilje og entusiasme

Ønskes: Bedre arbejdsforhold på sygehusene![/size][/align]

Kære kollega!
Er du som læge utilfreds med arbejdsforholdene på sygehusene?
Har du bemærket en vis udbrændthed blandt personalet?
Har du stået i situationer, hvor du har måttet foretage urimelige prioriteringer på grund af manglende ressourcer (tidsmangel/eller manglende supervision)? Eller kender du andre læger, der har stået i den situation?

I tråd med kronikken “En turnuskandidats bekendelser” i Ugeskrift for Læger (se link i bunden af mailen), mener vi, at det er på tide med langsigtede politiske løsninger for bedre arbejdsforhold på sygehusene. Derfor samler vi underskrifter ind.

Kan du tilslutte dig nedenstående punkter, så skriv under og videresend denne mail til så mange læger som muligt!

Vi ønsker:

  •     En langsigtet politisk strategi for bedre arbejdsforhold på sygehusene, der kan fastholde personalet.
    
  •     Øget fokus på de vilkår der arbejdes under og konsekvenserne for patienterne.
    
  •     At det ikke er lægerne, der skal tage ansvar for de negative konsekvenser af politikernes økonomiske prioriteringer og ønske om effektivisering.
    

Underskrifterne skal vise, at læger kan stå sammen om at skabe bedre forhold. Vi vil have sundhedsministeren og regionspolitikerne i tale om flere ressourcer og bedre arbejdsforhold på landets sygehuse. Det er en nødvendighed både for os og patienterne.

Så selv om du personligt kun har haft gode arbejdsoplevelser, så kender du sikkert andre, der har haft dårlige. Det kunne jo være dig, det ramte næste gang.

Hjælp os med at skabe en debat om vores arbejdsforhold – giv os troen tilbage!

Skriv under på: http://www.givostroentilbage.skrivunder.dk

Liv Lyngå Folsach & Line Gisselmann

Link til kronik skrevet af Cæcilie Böck Buhmann: En turnuskandidats bekendelser

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p … 07_5_51360

Er det bare mig der får en dårlig smag i munden over internet-underskrift-indsamlinger? Ovenstående initiativ er vel fint nok, men det fjerner i mine øjne en del af seriøsiteten ved opråbet…

Har det på samme måde, på skrivunder.dk kan du sikkert også finde underskriftindsamlinger der advokerer for at indføre flodhesten som Danmarks nationaldyr - hvis man har en vigtig sag så er det sidste man ønsker at bringe useriøs opmærksomhed på den ved at oprette sådan en indsamling på 5minutter derinde.

Men ikke desto mindre er det vigtigt at sige fra, hvis man som læge kommer ud for noget, man ikke kan stå model til. Det håber jeg alle er klar over og har modet til! Det er et godt initiativ.

Jeg har dog ikke skrevet under, fordi jeg endnu ikke er færdig og derfor ikke selv har prøvet en turnusstilling på egen krop.