Ønsker til forbedringer til studmed.dk?

Hejsa

Imorgen kl. 13 har jeg sommerferie, yahoo…

Jeg havde tænkt at bruge noget af sommerferien på at opdatere studmed.dk, så vi forhåbenligt kan fixe det problem at studmed.dk er så sløvt. Nogle gange er den en krig om at hente en side, så det skulle gerne fixes…

Er der nogle funktioner i savner?

Bogauktion er en af de ting jeg har kigget på, så kan man ikke blot sætte sin bog til salg, man kan simpelthen bort auktionere den til en mindste pris og inden for et af brugeren given tidspunkt. På forsiden kan der så stå, nyest auktion og nyeste bud etc. Men der måske ikke nok brugere til det?

En anden ting jeg vil fixe er tiden i forummet.

Skal det være muligt at uploade noter, så man kan dele noter etc.? Jeg havde på et tidspunkt et projekt igang, men det lukkede jeg. Jeg synes manan.dk klare opgaven fint, men omvendt er han jo ved at være en gammel herre = snart færdig med studiet. :stuck_out_tongue:

Nå, men har i nogle bud på forbedringer, meninger om ting der skal rettes, etc, så svar på dette indlæg…

P.s der skulle også være nye fine konkurrencer næste semester…

Det ser jeg som siden fungere som den skal…

En sen nattetime, fik jeg lige en idé til Studmed.dk. Ud fra min egen erfaring, er det største spørgsmål ved hver semesterstart, hvilke bøger man skal købe. Det ender altid med at man står i bogladen, med 2-3 alternativer, og køber de bøger, som alle andre køber, af frygt for at skille sig ud fra flokken. Jeg ved der er boganmeldelser på Studmed.dk, men måske man kunne lave en stående poll, hvor man kan se hvor mange af Studmed.dk´s brugere, der har købt, hvilke bøger. Det er knapt så brugbart, hvis en bog har fået 5 stjerner (hvorfor ikke ændre det til “frold´er”?), men man er den eneste på studiet der har købt den.
Med en statestik over brugte bøger, kan man få en bedre fornemmelse for hvilke bøger “mainstreamen” har købt.
Håber det er gået godt (kommer til at gå godt) til alles eksamner.
God sommerferie

Mvh Mikkel Christensen

Postet forkert :oops:

Hm det er måske gået lidt hen over hovedet på mig hvilket brev du omtaler? :slight_smile:

Se http://www.studmed.dk/viewtopic.php?p=2365#2365 var sgu lige havnet i den forkerte post…

Jeg synes at siden fungere fint.
Det store problem er selvfølgelig at der mangler (aktive) brugere. Det er blevet bedre, men det kunne være meget mere aktivt i løbet af semesteret, hvis der var flere til at lave indlæg.

Jeg ved heller ikke hvad det er for et brev du taler om Frold (forkerte tråd måske)##3 min for sent!

Hej Frold

Siden fungerer fint - en del bedre end pdamed.dk, der jo er bygget op omkring samme system - studmed.dk er langt mere overskuelig end pdamed.dk.

Jeg synes du kunne forbedre køb/sælg-funktionen. Hvis der fx er 10 Finn Bojsen-Møller til salg burde alle disse 10 indlæg være samlet under “Finn Bojsen-Møller” evt. som et link inde under selve bogbeskrivelsen. Nu er der 10 Finn Bojsen-Møller posts - det gør det besværligt og langsomt at sammenligne de forskellige tilbud.

Ellers er det bare at forsøge at gøre siden mere overskuelig… (se 7. bud nedenfor). Vi, der bruger siden aktivt, kan jo sagtens finde rundt og vi protesterer derfor ikke når du laver noget nyt. Du skal måske få nogle, der aldrig har brugt siden til at give konstruktiv kritik.

Jeg tillader mig lige at citere noget drengerøvs-filosofi a.m. Richard Marcinko

[quote]The Ten Commandments Of SpecWar

(Special Warfare)

According to Richard Marcinko

· I am the War Lord and the Wrathful God of Combat and I will always lead you from the front, not the rear.

· I will treat you all alike-just like shit.

· Thou shalt do nothing I will not do first, and thus you will be created Warriors in My deadly image.

· I shall punish thy bodies because the more thou sweatest in training; the less thou bleedest in combat.

· Indeed, if thou hurteth in thy efforts and thou suffer painful dings, then thou are Doing It Right.

· Thou hast not to like it-thou hast just to do it.

· Thou shalt Keep It Simple, Stupid.

· Thou shalt never assume.

· Verily, thou art not paid for thy methods, but for thy results, by which meanth thou shalt kill thine enemy before he killeth you by any means available.

· Thou shalt, in thy warriors Mind and Soul, always remember My ultimate and final Commandment: There are No Rules-Thou Shalt Win At All Cost. [/quote]

Forslag til forbedring:

Kunne godt tænke mig at sidetallene står under linkene til trådene på forsiden. Altså så man ikke først skal trykke på et link og så trykke på f.eks side 3 for at se sidste indlæg. Det er dobbeltarbejde :cry:

Man kan trykke på det lille ikon med et papir og en pil ud for navnet på forfatteren til seneste indlæg - Så hoppes der til sidste side

Hej Frold
Endnu engang tak for en rigtig god side.

Jeg kunne godt tænke mig, at det blev lettere at uploade billeder. Jeg har mange gange forsøgt at uploade billeder, men det er ikke lykkedes mig. Jeg ved godt, at der er noget med max. størrelse etc., men det virker umiddelbart besværligt at finde et billede, der kan uploades til profilen. Kunne godt tænke mig, at det blev lidt lettere.

Kan man da sørme også. Lidt anderledes end andre fora jeg har set, men det virker jo fint, så det er bare super. Tak

Ja, det er ikke super intuitivt :slight_smile: Jeg forstår egentlig ikke at det ikke er standard når man trykker på overskriften… Det sker meget oftere at man vil gå til sidste side, end at man vil læse tråden fra starten.

[quote=“Lassinho”:3dluoeyp]Hej Frold
Endnu engang tak for en rigtig god side.

Jeg kunne godt tænke mig, at det blev lettere at uploade billeder. Jeg har mange gange forsøgt at uploade billeder, men det er ikke lykkedes mig. Jeg ved godt, at der er noget med max. størrelse etc., men det virker umiddelbart besværligt at finde et billede, der kan uploades til profilen. Kunne godt tænke mig, at det blev lidt lettere.[/quote]

Først tak :smiley:

formatet må maksimalt være (100x100) (hxb) pixels og ikke større end 10kB. Det synes jeg er fint nok - siden kan i forvejen være lidt tung at load på en langsom forbindelse og mange større profilbilleder vil ikke gøre det nemmere.

Alternativt kan du vælge:
Link til et billede på anden server:
Indtast en URL til et billede der befinder sig på en anden server.

Så kan billede godt være mere end 10Kb, men jeg acceptere ikke billeder væsentlig større end 100*100.

Hvad med en mulighed for at vise alderen på et indlæg, istedet for/sammen med tidspunktet det blev skrevet, i headeren?
Som det er nu, er det ret nemt, at komme til at svare på gamle indlæg, fordi man blot tjekker dag og måned, men ikke lægger mærke til, at det blev skrevet for et år og en uge siden og ikke bare en uge.
Der er selvfølgelig “Vis ikke emner ældre end:”, men det er heller ikke praktisk for så ser man ikke evt. stadigt relevante indlæg.

Jeg er ikke helt med på hvor du savner tidspunktet.

Jeg savner ikke tidspunktet. Det jeg savner er alder. Så man ret hurtigt bliver klar over at det man læser er gammelt og ikke noget der længere er interessant at diskutere.
Ex. Istedet for at der står “Skrevet: Ons 24 Aug, 2005 12:54” så står “Skrevet: Ons 24 Aug, 2005 12:54 Alder: 379 dage”
Et indlæg fra slutningen august 2006 er måske stadig relevant at svare på, mens et indlæg fra august 2005 højest sandsynligt er del af en død diskussion.

Hejsa. Jeg forstår ikke dit behov for det præcise antal dage. Du kan bare skimme måneden og året hvis du vil vide hvor gammelt indlægget er.

Desuden mener jeg ikke at diskusionerne her ‘udløber’ på noget tidspunkt.
De omhandler ofte ting der konstant er aktuelle for vores hverdag.
Medmindre det drejer sig om billige øl fredag d. 12 kl. 16 :slight_smile:

Jeg vil gerne foreslå en separat debat der omhandler off topic emner.
Der er folk der har postet ting om pc-problemer, ferietips, koncertbilletter osv.
Det er ikke just studierelevant men alligevel aktuelt for de fleste.

[quote=“Dr. Lechter”:3vb12iah]Jeg vil gerne foreslå en separat debat der omhandler off topic emner.
Der er folk der har postet ting om pc-problemer, ferietips, koncertbilletter osv.
Det er ikke just studierelevant men alligevel aktuelt for de fleste.[/quote]

Det synes jeg er en rigtig god idé. Har selv tænkt tanken.