Omprioritering

Hej allesammen…
Jeg er ommet ind paa SDU, men ville hoere om der var nogen der vidste om jeg kunne lave min foerste prioritering om her 1 juli og saa stadig have pladsen i baghaanden??
Altsaa om jeg vil kunne prioritere Kbh og hvis jeg saa ikke kommer ind der saa bekraefte pladsen i Odense den 28 juli? -eller er den saa givet vaek der?
Paa forhaand tak…

Du kan sagtens skifte prioritering inden 1. juli. Du skal jo ikke bekræfte noget før efter d. 28. juli. Hvis du prioriterer KU først, frafalder pladsen til SDU ikke. Det er kun hvis du bliver optaget på KU, også hvis du kommer på standby.

Under alle omstændigheder er din plads ikke givet væk inden d. 28. juli, medmindre du selv siger fra.

Jeg tror ikke det vil være noget problem. Hvis du laver prioriteringen om vil jeg tro de gemmer pladsen på SDU til dig i tilfælde af, du ikke skulle kommer ind på KU. Hvis du så kommer ind på KU, gives pladsen på SDU til een af dem på ventelisten.

Jeg har selv AU som førsteprioritet og bliver kun endeligt optaget på SDU, hvis jeg ikke kommer ind på AU. Jeg vil da mene, det samme så kommer til at gælde for dig.

Men kontakt studievejledningen på SDU eller KOT, hvis du vil være sikker i stedet for at sætte din lid til tilfældige forumbrugere, som måske/måske ikke har en dyt forstand på hvad de rådgiver om => undertegnede :slight_smile:

Mvh. Krede - måske ses vi i Odense

P.S. Frold er vist nok ved at få nederen på over spørgsmål, som egentlig burde rettes til en studievejledning, så pas på han ikke kommer efter dig med sit posse :shock:

Og du svarer jo selv på hvorfor…

Ja?