Ny bank!?!

Nu er jeg blevet træt af Forstædernes Bank og leder derfor efter en ny. Jeg vakler imellem Skandiabanken eller Lægernes Pensionskasse og kan ikke blive enig med mig selv om hvilken jeg skal vælge.
Jeg kigger primært efter, hvad der bedst kan betale sig økonomisk, men er også interesseret i god kundeservice.
Er der nogle der har gode / dårlige erfaringer med de 2 ovennævnte banker? Eller eventuelt en helt tredie bank?
Jeg sætter pris på alt feedback… :slight_smile:

Nej desværre, men jeg vil da gerne høre om hvorfor du vil væk fra forstædernes…
Jeg har faktsik overvejet at tage imod det der fasl-tilbud hos forstædernes…

Jeg vil væk fra forstædernes pga dårlig service og skjulte gebyrer.
Jeg får ofte tildelt en ny bankrådgiver (1-2 gange årligt) og det er som regel bankelever, som ikke kan hjælpe med særligt meget alligevel.
Heldigvis har jeg indtil videre ikke brugt mine rådgivere så meget, men jeg kan godt forestille mig, at jeg snart kommer til det. Og så er det jo et godt tidspunkt at skifte på…

Hvorfor ikke overveje Lægernes pensionsbank? Du bliver alligevel tvungen kunde når du blir færdig som læge. De har det dete hele webbank med mere.

Jeg har flyttet alt til dem nu :smiley:

Man kan også være kunde som studerende.

Det er vist ikke helt rigtigt … Der er forskel på pensionsdelen og bankdelen.

Forstædernes Bank og LPK Bank har 2 vidt forskellige koncepter. Den første er en rådgivningsbank og den anden er en internetbank …

Grunden til at FADL har valgt at samarbejde med FB er at den tilgodeser både medlemmer med indlån (lidt højere rente end LPK) og udlån (samme rente) samtidig. En hurtig vurdering af de 2 bankers prisblade viste heller ikke nogen stor forskel. Jeg siger ikke at man ikke kan finde noget bedre, men ordningen er i hver fald rimelig for den gennemsnitsstuderende, og det bedste der var på markedet ved tilbudsindhentning.

Mvh
Torben

Jeg har gennem fire år været (tilfreds) kunde hos Skandiabanken. Den største fordel er for mig at se helt klart den gebyrfri tone. Visa koster 150/året, men derudover er der stort set ingen gebyrer (bl.a. gratis kontanthævning i samtlige pengeinstitutter i både ind- og udland!). Eneste umiddelbare ulempe er, at det er MEGET besværligt at indsætte kontanter - skal ske via indbetalingskort, som man gratis rekvirerer fra banken eller indsættelse af kontanter i deres hovedkontor ved Østerport (som jeg bor lige ved siden af).

Jeg er ovenud tilfreds med SkandiaBanken. Har aldrig haft behov for at sætte kontanter ind, hvilket også ville være ret besværligt, da jeg ikke bor tæt på den fysiske afdeling. Det er ikke et problem, de fleste folk er jo villige til at skrive en check eller overføre via netbank.

150 kr/år er da også voldsomt mange penge for noget, som man får gratis i feks. LPK. Jeg tror ikke, lige meget hvor hensynsløst jeg hæver penge, at jeg nogen sinde er kommet over 100 kr i hævegebyr på et år.

Amagerbanken A/S (hvis du bor i storkøbenhavn) det er absolut en bank hvor servicen er i top. Fast bankrådgiver og selvfølgelig en bankelev på sidelinien. Men kan læger rende rundt med stud. med.'er kan bankrådgiveren vel også rende rundt med en bankelev.

Meget flinke og medgørlige, ingen skjulte gebyrer mig bekendt.