Nogen idé om fagsnit på AU?

Er der nogen tænkelig måde, hvorpå det kan estimeres, hvilket fagsnit man skal bruge, såfremt man har fået en unitest over grænsescoren :-)?

Mvh

Hej :slight_smile: Jeg mener sidste år lå på 9.9 og året før 9.8. Hvad er dit fagsnit da, hvis du har regnet det ud og hvilken score endte du på? Tilføjelse: Jeg var selv til testen for første gang på AU, og jeg synes den var svær og gættede på en del. Jeg venter stadig på min score. Så jeg er bestemt også spændt som dig :slight_smile:
VH. Dan

Fagsnit og unitest vægtes jo 50/50, så det er ikke så ligetil. Hvis man fx er kommet ind med et snit i den lave ende har man nok haft en lidt højere score i unitest

Baseret på at der sidste år var cirka 20% flere kvote 2-ansøgere og i år cirka 20% færre og den sidste år steg med 0,1 i forhold til året før, kunne man gætte på at den i år igen falder med 0,1.

Jeg kan dog ikke sige om de to ting reelt har en sammenhæng, men har set lidt ældre tråde herinde hvor flere har lavet grundige beregninger på de sidste par års fagsnits-udsigter. Dem kan du evt. prøve at søge frem og læse.
Der var medtaget ting som den forventede indførelse af reglen om at man kan trække sit gennemsnit ned hvis man læser fag op og er student fra og med 2021 (eller er det 2022?), hvor mange ekstra pladser der er lavet på de fire uni’er, corona-påvirkninger osv.
Uanset detaljerne er de ‘kyndiges’ konklusioner at hverken gennemsnit eller fagsnit sjældent tager store spring, og det passer også med hvad der historisk er set; samme snit eller 0,1 i den ene eller anden retning, sjældnere 0,2, men det forekommer.

Personligt har jeg haft det som tommelfingerregel at skulle have mit fagsnit op på mindst 10,0 og gerne mere.