Netter eller Sobotta?

Vilken anatomi-atlas er at foretrække af disse to? Jeg har lige bestilt den tyske version av netter, så jeg håber at I alle svarer netter. :slight_smile:

Vil helt klart foretrække Netter, på AU bruger de fleste undervisere den, og synes selv at illustrationerne er bedre. Desuden bruger Sobotta den engelske klasus, som godt kan forvirre i starte i forhold til Netter der bruger ““den rigtige””

Foretrækker Netter. Den er nem at slå op i og illustrationerne er bedre.
det eneste sted den halter lidt er i tværsnittene af hjernen. Der Sobotta bedre

Jeg er helt enig i, at Netter er det rigtige valg.
Jeg har brugt begge to og jeg synes helt klart bedst om Netter.
Det er rigtigt nok, at Netter mangler en del i hjernesnittene, men jeg synes stadig heller ikke Sobotta er fyldestgørende i det felt. Der kan man overveje et helt tredje atlas!

Det er ikke nogle problemer med at den er tysk? Måske er det slet ikke nogen text i den, uden kun navn på ting på latin?

Nu er det jo så for sent med andersbaa, men hvis man bor i København kan man med fordel købe Netter´s atlas hos Novartis på Lyngbyvej. Jeg gav vist 400kr for den tyske udgave i hardback (primo 2003).

Det er ikke noget større problem at den er på tysk, det er kun overskrifterne og billedtitlerne. Ellers er det jo på korrekt latin, i modsætning til den amerikanske/engelske udgave.

Jeg har begge! Netter er et rigtigt godt og pædagogisk atlas, fuldt tilstrækkeligt, og langt det billigste. Sobotta ER et mere udførligt værk med flere illustrationer og vinkler, men mængden af detaljer kan også nemt forvirre mere end det gavner! Til førsteårsstuderende er det at skyde gråspurve med kanoner!

Mit råd: hold dig til Netter -han skal nok få dig gennem eksamen :wink:

Jeg kan også kun anbefale Netter!
Han er så sej med sin store cigar og dedikationen:" to my dear wife, Vera"#-sådan!

Hehe, lyder godt. :slight_smile:

Hej!
Synes absolut du skal have netter…så er du med i kampen!
Han e super! 8)

Halløjsa brunkage! Så du tror virkelig, vi købte den riktige bog? Det er ju da vidunderligt! :bash:

Absolut…men med din talent for anatomi, skulle du kunnat ha hvilken en bog som helst!
Kjam på dig :nurse:

Oupsa. :blink2:

Novartis på Lyngbyvej Hvor er det ?

I følge universitetsbogladen koster Netter 700-800 kr.

Det ser ud til at der findes en engelsk version

Atlas of Human Anatomy  Netter, Frank H.     Ja  720,00

Fordelen ved at tage Netter på tysk er at det latiske står rigtigt! På engelsk er det noget med at de bytter om på ordstillingen. Så kan kun slutte mig til alle de ovenforstående. Netter på tysk er vinderen :smiley:

Netters atlas er de seneste år blevet dyrere og dyrere, tvivler på du kan få den til den pris som diemer skriver længere

hej jeg er ny på medicinstudiet, men jeg har brugt Sobotta tidligere. Jeg har 13. udgave på engelsk, den anvender Terminologia Anatomica (1998) og derfor ikke nogen omvendt ordstilling som man ellers ser i engelske/amerikanske lærebøger. :blink2:

Novartis Healthcare A/S
Lyngbyvej 172
2100 København Ø
Tlf:3916 8400
Fax:3916 8401

Prøv at ringe og hør hvad den koster nu. Det er “kun” 1½ år siden jeg købte den til 400kr, men der er vist kommet en ny udgave siden.

Ville I så anbefale at købe Netter i engelsk eller tysk udgave? Hvad ville i foretrække? Er begge ikke med latinske betegnelser?

Jeg hepper også på Netter. Han har i hvert tilfælde båret mig gennem anatomien uden problemer. Og hvis man gerne vil fluekneppe anatomien, kan man jo altid supplere med Heinz Feneis’ “Anatomisk Billedordbog”… :wink: