Når drømme bliver til virkelighed - studieoptag 2019-tråden

I nat bliver drømmen til virkelighed for mange af jer. Ikke for alle desværre. Men jeg håber det bedste.

Det er et super studie og I kan kun glæde jer. Det er hårdt, men hvilket er ikke det. Det også en rejse i en personlig udvikling, hvor egne grænser for mange bliver flyttet.

Husk at studiet for de fleste er hårdest og kedeligt i starten og lige så langsomt efter tid åbner det sig op. Jo mere klinisk det bliver, jo sjovere synes de fleste også det er.

Men nyd også tiden inden studiestart. Jeg læser tråde, hvor folk leder efter studiebøger etc. Den bedste start er at tage den med ro, modtage studielivet med åbne arme og nyde den bedste tid i ens liv, studietiden.

Til de der ikke bliver optaget. Kæmp og det skal nok lykkes, hvis du lægger den rette strategi og gør de rigtige overvejelser og ikke mindst søger bredt (alle studiesteder).

Læger er forskellige og der er plads til alle slags læger. Det vigtigste er at du er ordentlig og samvittighedsfuld…

Håber at læse nogle glade beskeder i aften/nat!

11 Synes om

Tak for din fin besked:) Er det inat eller først imorgen vi får besked?

Vi får svar i nat kl. 00:05

Er det ikke forskelligt fra universitet til universitet? :slight_smile:

Hvornår bliver det offentliggjort for alle universiteter? Nogen, der har en idé? :slight_smile:

Det tror jeg ikke :confused: Alle får svar på samme tidspunkt, tænker jeg umiddelbart

Grænsekvotienterne bliver vist offentliggjort på DR og UG kl 00:01, men hvis man har søgt kvote 2 skal man jo ind på de individuelle sider og kigge

Vi må se hvor det ender:

1 Synes om

Jeg håber det går okay

1 Synes om

Tak for gode nyheder, hvor lyder det bare goot! Kan seriøst ikke vente mere.

1 Synes om

Nu kalder jeg den lige. Adgangskvotienten bliver 10,9 og standby 10,6 på KU. Mest ønsketænkning, men grundet den relativt store øgning i pladser ift. øget søgning tænker jeg ikke at det er vanvittigt urealistisk. Uanset hvad - livet går videre i morgen alligevel. Held og lykke til alle

1 Synes om

Kan nogle af jer se hvad grænsekvotienten for interviewet på SDU er? Jeg kan slet ikke logge ind på optag.sdu

Jeg er kommet ind på SDU og min score var 25 til interview. Jeg tror, at jeg var en af de laveste, så den må ligge omkring de 24-25.

1 Synes om