Nærværende hjemmeside er dårlig reklame for medicin!

Det indtryk man får af de medicinstuderende efter at have fulgt med på nærværende side er flg.:

  • Dårlige til at kommunikere, jf. de utallige stavefejl, indlæggendes generelle usle kvalitet m.v.

  • Hippier, jf. ”du skal have 100 sabbatår før du er klar”, ”SDU er det bedste” (as if!).

  • Intolerante småborgere, jf. praktiseringen af janteloven og ”30000 per måned er en fin løn”.

  • Åndeligt inerti, jf. fraværet af evnen til at reflektere ordentligt over tingene.

  • Urealistisk selvforståelse, jf. ”KU er mindst ligeså godt som Ivy League” (henvises der her til, at der kun skrives 2 usle 10-siders opgaver på hele studiet, ja, det må man virkelig sige er forberedelse i verdensklasse til at blive ”akademisk” læge).

  • Samfundsnassere, jf. i får en dyr uddannelse, men pga. jeres evindelige sabbatår er ikke på arbejdsmarkedet i tilstrækkelig lang tid.

Jeg siger ikke at jeg er bedre end jer, men konstaterer blot, at de medicinstuderende herinde generelt er dårlig reklame for studiemiljøet.

Og uanset hvad… Jeg kan forudse, at der nu kommer en masse crap indlæg, som ikke formår at modargumentere noget af ovenstående, men blot underbygge det.

Hey,
eftersom du har valgt at være anonym, er dit indlæg helt ‘gratis’ for dig.

Jeg vil derfor kraftigt opfordre stud.med’s brugere til at undlade at spilde tid på at udforme seriøse besvarelser af dette indlæg.

mvh Søren Møller.

Men det er godt lavet, at du i linien om stavefejl selv præsterer to stk.:
Det hedder “indlæggenes generelt usle kvalitet”

Efter at have set dine tidligere indlæg, bl.a. “ambitiøs elev…” har jeg svært ved at tage din kritik alvorlig!! De afspejler alle total uvidenhed samt mangel på dømmekraft og livserfaring!!! Tag du der hellere et sabbatår hvor du ser lidt af verden rundt om din navle…

Det indtryk man får af de medicinstuderende efter at have fulgt med på nærværende side
Hmm…du mener altså at en god egenskab hos en læge ville være at generalisere mennesker på den måde du gør???

Dårlige til at kommunikere, jf. de utallige stavefejl, indlæggendes generelle usle kvalitet m.v.
Dette er et afslappet forum, jeg er sikker på at de fleste her inde er fuldt ud kapable til at stave rigtigt hvis det nu var et mål for dem…imidlertid er ikke alle lige så rigide som dig i fht retskrivning… Ligeledes skal du også huske på at mange af indlæggene er skrevet av norske og svenske studerende som naturlig nok ikke har en pletfri dansk grammatik…

Hippier, jf. ”du skal have 100 sabbatår før du er klar”, ”SDU er det bedste” (as if!).
Lige som du gør i dit indlæg, skriver folk hvad de mener - måske skulle du være mere ydmyg for andres meninger og holdninger - respekt for andre mennesker er alfa&omega hvis du vil være læge. Hvis du ønsker en debat omkring et emne, vil jeg anbefale at du fremfører dine meninger på en mere nuanceret og voksen måde næste gang. Din aggressive måde at formulere dig på hindrer ethvert forsøg på en fornuftig diskution!

Åndeligt inerti, jf. fraværet af evnen til at reflektere ordentligt over tingene.
Det er fint nok at du har en annen mening end det der fremkommer i dette forum - men måske skulle du også blive bedre på at reflektere over hvorledes dine holdninger kan formuleres på en mer objektiv og saglig måde… Igen en vigtig egenskab hvis du skal være læge.

Urealistisk selvforståelse, jf. ”KU er mindst ligeså godt som Ivy League” (henvises der her til, at der kun skrives 2 usle 10-siders opgaver på hele studiet, ja, det må man virkelig sige er forberedelse i verdensklasse til at blive ”akademisk” læge).
Før du udtaler dig om medicinstudiets indhold skulle du måske selv forsøge at læse nogle år - jeg skal love dig det er nok af “akademisk forberedelse” i løbet af de 6,5år!

Jeg siger ikke at jeg er bedre end jer, men konstaterer blot, at de medicinstuderende herinde generelt er dårlig reklame for studiemiljøet.
Hmm…hvis du mener alle medicinstuderende er dårlig reklame, skulle du måske overveje at finde et andet studium - du vil da nødigt blive sammenlignet med os??? Realiteten er at de fleste medicinstuderende sidder med næsen i bøgene flere timer hver dag, og under praktik kommer man ud i ret svære situationer og møder alvorligt syge mennesker - skulle man være lige så alvorlig og seriøs hele tiden som man er i møde med sine patienter, så ville man næppe holde ud i dette yrket i særlig lang tid… Hvis du er så heldig at blive optaget på medicinstudiet, vil jeg anbefale at du hurtigt anskaffer dig en solid portion humor og selvironi, samt revurderer dine holdninger igen, før du starter…ellers tror jeg du går en hård, ensom tid i møde…

Og uanset hvad… Jeg kan forudse, at der nu kommer en masse crap indlæg, som ikke formår at modargumentere noget af ovenstående, men blot underbygge det.
Ja…men så håber jeg ligevel at du tager mit crap til efterrætning, og jeg håber du behandler dine evt fremtidige patienter med større respekt og forståelse (ja, jeg gentager mig selv - men jeg tror faktisk du behøver at høre det flere gange) og opfører dig en smule mindre rigid og allopsykisk orienteret i fremtiden. Hint; når nu alle andre her inde mener noget andet end dig, så er der jo ret store odds for at der måske ikke er “alle de andre” der er noget galt med…

Når politikerne ikke vil gøre noget ved det stigende antal studenter som optages på medicinstudiet, må man jo ligesom tage sagen i egen hånd, ikke…??

Forresten er det ikke speciel dyrt at uddanne læger.

[size=2](indlægget er ment som et useriøst svar, men bare så der ikke opstår misforståelser må jeg vist hellere slå det fast nu og her…)[/size]

Studmed??? Dette mener jeg på bedste ikke-uhøflige vis; jeg har nu læst igennem alle dine indlæg og hertil hørende svar, og jeg synes faktisk det virker meget fornuftigt det som bliver sagt til dig - nogle er enig med dig, andre ikke… Men seriøst; hvis du ligevel ikke skal læse medicin, men i stedet studere økonomi ved KU og så rejse til Hong Kong for at blive mangemilliardær(!) - hva laver du så her inde i dette forum??? Det er jo åbenbart at de fleste her inde ikke deler dine ambitioner og holdninger mhp penger?!

Mvh R.Moen

Kære Stud med???. Dit indlæg viser at du ikke har forstået hvad det vil sige at være læge og læse medicin. Du mener at vi er samfundsnassere der får en dyr uddannelse men er ikke på arbejdsmarkedet i lang tid…dvs. udbyttet er ikke stort iforhold til investeringen. Til denne påstand vil jeg gerne have dig til at læse artiklen “Samfundet scorer store gevinster på uddannelse” i ugebrevet A4 (link:
http://www.ugebreveta4.dk/smcms/Ugebrev … tm?ID=8504 ) hvor det fremgår at "De uddannelser, der giver højeste økonomiske gevinst for samfundsøkonomien, er de lange sundhedsvidenskabelige uddannelser, typisk læger. Her er afkastet 67 procent eller 9,1 millioner kroner, mens jurister og økonomer, folk med lange og mellemlange samfundsvidenskabelige uddannelser, giver et samfundsøkonomisk afkast på knap 60 procent. " så før du udtaler dig om noget bør du have kendskab til hvordan virkeligheden er.

Jeg vil nu også opfordre folk til at ignorere stud.med??? Individet har - under pseudonymer som: Nemesis m.fl. - ført en linie på http://www.studieportalen.dk, der minder om den, han fører herinde.

Mit indtryk af personen er den af et nær-narcissistisk individ, som gennem ringeagten af andre stimulerer sin egen selvforherligelse.

Kom ud af osteklokken.

For mig er det at deltage i sådanne chatforums en “leg”. Det er måske dér kæden hopper af.

Jeg akkumulere en del af den viden, der trods alt florerer herinde, men mine egne indlæg er ment som rene provokationer.

Og i DK er det jo, at folk hopper på det med det samme!

" nær-narcissistisk individ, som gennem ringeagten af andre stimulerer sin egen selvforherligelse. "

:slight_smile:

“under pseudonymer som: Nemesis m.fl. - ført en linie på http://www.studieportalen.dk, der minder om den, han fører herinde.”

Hvor ved du egentlig det fra? Altås, hvr har du fået det indtryk? Ren nysgerrighed. Er det fordi den sproglige tone og ideologien er den samme?

Og jeg har for øvrigt ikke taget stilling til hvad jeg vil være.

Men både økonom og læge virker da tiltrækkende…

stud.med???
Måske er dette at synke til dit niveau… men med en kritik af stavefejl mv. på siden… burde komme fra en der ikke laver stavefejl selv…

Det er nemt at provokere og lidt sværere at sige noget begavet. Det klogeste i denne tråd er Søren Møller og Niemanns opfordringer til at ignorere stud.med???. Jo mindre respons han får, jo før finder han en anden legeplads.

Men jeg kan ikke nære mig for at kommentere dette (stavefejlsbehæftede) udsagn:

Han bruger altså forumet, og vælger samtidig at spamme det. Man mærker geniets vingesus…

Men har jeg ikke ret i indlæg #0?

I er jo ikke i stand til på rationel vis at afkræfte mine (negative) hypoteser.

I skriver, at jeg er en idiot - jovist, men hvem er det, der ikke engang kan finde ud af at holde sig til trådens “topic”?

Muligvis provokerer jeg jer - men i provokerer igen. For at udtrykke mig i en middelmådig stud.med facon: “Sådan er en go’ læge ik’, det er sårn’ en der redder verden!”

Men altså, ak ja, det er jo takken… Jeg ville bare ønske vi fik fri markedsøkonomi - så ville i få jer et chok, når der ikke længere var “garanti” for turnus, mundtlige hippieeksaminer, kunderne i butikken - patienterne - begyndte at sætte dagsordenen i stedet for jer - offentligt ansatte! - etc.

Forresten: Det i laver er dybt forkasteligt, i holder liv i alle de fattige, alle samfundsnasserne… I burde lære noget om fri markedsøkonomi og “survival of the fittest” på det læge"studie"!

Du skal ikke være hverken læge eller økonom, men sarkastisk klummeskriver på ekstrabladet. Der er nemlig ok humor i dine indlæg, selvom du skriver af helvede til, men det kan du jo arbejde med. God vind.

Jeg tror personligt ikke stud.med??? virkelig mener overstående indlæg og alle hans andre bidrag. Han er en provokatør. Han skriver det for at provokere, og fordi han håber på en livlig debat. Det er en teknik jeg har oplevet alt for mange gange i livet udenfor cyperspace. Mit bedste råd er enten ligesom Niemann eller Søren Møller at ignorere ham, eller spille på hans egen præmisser og argumentere sagligt og offensivt imod ham. Førstenævnte finder jeg personligt selv mest attraktivt…

Og stud.med ???: Vælger du at argumentere imod dette indlæg med yderligere provokationer, så underbygger du blot påstand fremsat i det (kan du genkende dine egne våben?..)

Til stud. med???
Fra Politikens Retskrivnings- og betydningsordbog:
“Hippie: Navneord (fælleskøn)
Bøjes: Hippien, flertal hippier, hippierne
Deles: Hip-pie
= Person der vender sig imod den almindelige levevis og normerne i samfundet, fx. ved at gå i usædvanligt tøj, leve i grupper sammen; især kendt fra ungdommen i 1960’erne og 1970’erne”

Hvis det er netop dette indtryk, du har fået af medicinstuderende på dette site, så er det da i orden at kalde os hippier. Personligt har jeg svært ved at udtale mig om vi vender samfundets normer ryggen og går i usædvanligt tøj udfra debatindlæggene herinde.

Fra samme ordbog:
“Småborgerlig
= Præget af snæversyn, fastholden ved det man er vant til”

Så vi er altså både normbrydere og snævertsynede?? Prøv dog at lade være med at modsige dig selv.

Er det ikke også en form for småborgerligt snævertsyn, at holde fast i en forestilling om, at man bliver en bedre læge af at have gået på et større universitet? Du udtaler dig om noget, som du jo ikke har noget grundlag for. Når du bliver lidt ældre (og forhåbentlig lidt klogere) vil du indse, at et højt akademisk niveau ikke er tilstrækkeligt for at være en god læge.
Os gamle hippier har jo lidt mere perspektiv i livet end typer som dig…

:lol: juks, godt svar

Jeg deler som så mange andre holdningen DNFTT (Do not feed the trolls), jo mindre opmærksomhed han får des bedre. Der har allerede været et par rationelle svar på hans påstande, som han dog har ignoreret fuldstændig. Indtil han svarer på dem kan jeg ikke se nogen grund til at skulle svare ham yderligere.

Man kan jo ellers håbe at hans første indlæg indeholder en kerne af sandhed, om denne hjemmeside har skræmt ham væk fra medicinstudiet så har den da åbenbart sin berettigelse…

Sveinar

I forstår slet ikke hvor dejligt det er at blive irretesat af en række af landets gæve juvenile proleterarer! Det er så skønt.

Hvad angår Ekstra’en, så må jeg skuffe dig. At ville bosætte og engagere sig i de syge skandinaviske velfærdsstater, det er jeres valg - ikke mit.

Omkring sproget, så får jeg faktisk 13 i skriftlig dansk - det er trods alt en karakter, som jeg ikke antager nogle på nærværende forum har hørt om, da de tilsyneladende har travlt med at “leve livet” (hvor kedeligt!) og samle point i kvote 2.

Mht. jeres selvforståelse: Avra-for-lavra, hvor er i bare modne og hvor har livets skole dog lært jer meget. Men i kan ikke benægte, at de mit forrige indlæg postulerede hypoteser ikke holder. Yes sir!

Men nok om det. Jeg synes da det har været hyggeligt. Måske jeg skulle hænge ud her lidt mere? Ak nej, formentlig vil jeg få det røde kort - det er jo den modtagelse gæve ungersvende modtager, når de ikke er med til at opretholde den sociale integration.

Synes der lissom’ var en der snakkede om Geniets vingesus - that’s me! MUHAHAHAHA…

“Os gamle hippier har jo lidt mere perspektiv i livet end typer som dig…”

Dejligt dejligt dejligt… Det ligger under overfladen altid. At latterlige hippier er intolerante og tager patent på at have de rigtige holdninger. Det har de ikke (det kan enhver økonom BEVISE).