Muligheder for at skifte fra Biomek til Medicin

Hej alle

Sidst skrev jeg et opslag vedrørende det at læse i udlandet. Nu kan jeg så godt afsløre, at jeg endnu en gang ikke kom igennem kvote 2 optagelsen, og derfor virker udlandet som en langt mere sandsynlig mulighed. Når det er sagt, er det selvfølgelig heller ikke en nem beslutning at tage, så inden jeg vælger at opgive Danmark fuldstændig, ville jeg gerne høre ad vedrørende studiet, jeg endnu stadig er indskrevet på. Det er så klinisk biomekanik (aka kiropraktor), hvor jeg har været lidt over et år. Før i tiden var der jo meget snak om at man kunne hoppe mellem biomek og medicin. Det skulle åbenbart være blevet afskaffet de seneste år, men alligevel lader det til at ret mange biomek studerende ender på medicin i løbet af bacheloren (første dag på uddannelsen fik jeg at vide, at min tutors årgang blev skåret ned fra godt over 50 folk til 8, og at de fleste deraf skiftede over til medicin). Kort sagt ønsker jeg bare at være sikker på, at der ikke er nogen muligheder der eventuelt kunne gå spildt. Det er trods alt ikke nemt at skulle studere i udlandet.

På forhånd tak. .

Vej,

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe, men jeg tror ikke helt at jeg forstår dit spørgsmål. Vil du prøve at udspecificere hvad du spørger om?

Dbh.
KmK

1 Synes om

For at skifte fra biomek til medicin skal du optages på medicin på lige fod med alle andre som søger ind. Fordelen ved at have læst biomekanik er at du kan få merit for stort set alt og dermed forsætte med din årgang bare på medicin. Sådan her forgår det på SDU

1 Synes om

Hej
Mit spørgsmål er egentlig bare om jeg på nogen måde kan benytte min biomek uddannelse til at komme ind på medicin. Jeg har godt fået det banket i hovedet, at man ikke kan flytte fra biomek til medicin mere, men alligevel ender mange biomek studerende på medicin. At de så bare alle består kvote 2 er jo selvfølgelig en mulighed, men det lyder da lige besynderligt nok.

Kan være du skal kontakte studieadministrationen? Meld gerne tilbage med et evt officielt svar :smiley:

1 Synes om

Det er helt korrekt hvad @NinaA skriver.
Læser man klinisk biomekanik og vil man gerne læse medicin er måden at søge på ny på lige fod med alle andre.
Kommer man ind på SDU kan man få merit for alle de biomedicinske fag på bacheloren hvilket selvsagt er en kæmpe fordel da man så ikke har “spildt” tiden med at læse biomek.

Du vil muligvis kunne bruge det biomek du allerede har læst til at stå en anelse stærkere til kvote 2 på AAU, men det er også det eneste sted hvor det vil vægtes i forbindelse med ansøgningsprocessen.

Vh.
KmK