Mulighed for ekstra vagter!?

Hvis man ingen erfaring har med specialet og er i turnus, vil man under alle omstændigheder ikke blive sluppet løs i vagten uden have haft en vis oplæring. Så kravle før man kan gå…

Og hvad angår udtrykket “gå med”, så ligger der det i det, at man selvfølgelig selv skal have hænderne op af lommen, alt andet er spild af tid. Det stod faktisk også mere eller mindre implicit i min post! Hvis man bruger sine fridage på at lære specialet, så er det formodentligt også med den tanke, at man skal prøve noget.

At træffe aftale om, at man ulønnet snuser til andre specialer, bliver næsten altid særdeles godt modtaget, og ofte får man faktisk mulighed for at følges med en senior kollega og lære under supervision. I modsætning til skadevagten fredag nat, hvor læringsmodus hedder “trial and error”

Martinello skrev : Lør 07 Apr, 2007 15:14 Emne:

ad lægevagter:
Dette lukrative job er forbeholdt speciallæger i almen medicin (=praktiserende læger) samt læger under uddannelse hertil.

Det er ikke korrekt. Jeg er i i-stilling på anæstesi og har fået vagtlægenummer i det “gamle Roskilde amt”. Eneste klausul er at man ikke kan have visitationsvagter, men godt have konsultationsvagter samt kørevagter.
Det er dog ikke alle “amter” der på denne måde dispenserer fra kravet om at man skal være speciallæge i almen medicin eller på vej dertil… men ihvertfald Roskilde amt + flere…

Jesper Søe

Hvis du intet har imod at tjene i psykiatrien, kan du evt. prøve at kontakte http://www.vikteam.dk jeg har gennem dem har nogle meget travle men velbetalte vagter på psykiatrisk afdeling i Aalborg.

Ring til ortopædkirurgiske afdelinger i yderamterne. Men du er sikkert ikke villig til at bevæge dig uden for storkøbenhavn, eller højst sjælland.

Generelt tror jeg at det gælder de fleste afdelinger i yderområderne at man kan få vagter hvis man vil have dem.